Romanii renunta la restaurante in vacanta
Data publicarii: 29-12-2009 | LifestyleCriza a modificat comportamentul turistilor: merg cu masina personala, cauta cazare ieftina si mananca la "impinge tava".
Peste jumatate dintre turistii romani care petrec vacantele in tara prefera sa mearga cu autoturismul personal, sa-si cumpere mancare de la supermarket si sa se cazeze in vile inchiriate. Operatorii de turism sunt ingrijorati de cresterea numarului acestora din cauza crizei. Vedetele sezonului au fost particularii si proprietarii de pensiuni, preferati datorita preturilor mici.
Daca, in 2008, vacantele in strainatate se vindeau la early booking, in 2009 au dominat rezervarile de ultim moment, cu reduceri de pana la 35%. Acelasi lucru se intampla si in prag de Revelion. Cei care sunt dispusi sa plece chiar maine pot alege o vacanta de patru zile in Bulgaria, la Bansko, pentru 179 de euro, in loc de 270, cat se cerea initial.
"Tendinta s-a observat inca din sezonul estival, cand multi au asteptat pana in ultimul moment, din cauza problemelor financiare personale. Pentru a-si vinde pachetele, si operatorii, si hotelierii sunt nevoiti sa scada preturile la maximum", spune Traian Badulescu, purtator de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism.
Calitatea cazarii intereseaza mai putin ca peisajele
Turistii pe care hotelierii ii surprindeau cu resouri sau butelii in camere s-au inmultit pe fondul crizei. Nu au scazut insa si pretentiile. "Cand se a dreseaza agentilor de turism, ei cer «ceva mai ieftin». Cand li se prezinta oferta, ei incep cu pretentii. Vor camere renovate, cu aer conditionat, cada, frigider si televizor", spune Dragos Raducan, secretar general al Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului