2009 este anul vacantelor low cost pentru romani
Data publicarii: 10-12-2009 | TurismIn 2009, majoritatea romanilor, respectiv 74%, nu au fost in vacanta, 60% dintre acestia declarandu-se siguri ca nici nu o vor face pana la finele anului, potrivit unui studiu prezentat ieri de Federatia Patronatelor din Turism (FPTR). Din cei 26% dintre romanii care si-au permis o vacanta in acest an, peste jumatate (54%) au cheltuit in medie sub 1.000 de lei, pentru un membru al familiei, in timp ce doar 2% au alocat peste 3.000 de lei.
Intrarea in vigoare a Legii tichetelor de vacanta nu a avut efectele scontate asupra industriei ospitalitatii. Potrivit unui studiu citat de FPTR, doar 5% dintre cei cu un loc de munca in prezent au beneficiat in 2009 de aceste tichete. "Jumatate dintre romani au auzit de tichetele de vacanta, dar doar 5% le-au si primit", declara Dragos Raducanu, secretarul general al FPTR. Pe de alta parte, criza economica prelungita si-a pus amprenta asupra hotelierilor si a agentiilor de turism, ultimele fiind afectate si de schimbarea de comportament a conationalilor nostri, care au preferat sa-si faca singuri rezervarile la hoteluri si eventual la transport, fara a apela la o agentie.
20% din bilete, cumparate prin agentii
Potrivit studiului finalizat luna trecuta si efectuat, potrivit FPTR, pe un esantion de 2.400 de persoane si cu o marja de eroare sub 2%, doar 3% dintre cei care au plecat in vacanta si-au cumparat unele servicii de la sediul unei agentii de turism si online de la agentie, in timp ce 7% au cumparat online de pe website-ul unei agentii de turism. In acelasi timp, de la sediul agentiei au cumparat servicii turistice pentru vacanta 20% dintre cei care au mers in concediu, pe cand 4% prin casa de pensii. Si-au facut rezervarile singuri, fara a apela la o agentie, 56% dintre romanii care au mers in vacanta in acest an.
Situatia este vazuta de patronatele din turism ca fiind ingrijoratoare, pentru ca "achizitionarea direct de la receptia hotelurilor duce la scaderea numarului de zile turistice" si deci si a incasarilor hotelierilor. De altfel, numarul de innoptari in structurile de cazare autohtone a scazut in acest an cu 16,1%, pana la 17,4 milioane, fata de 20,7 milioane inregistrate anul trecut. In acelasi timp, numarul turistilor inregistrati in structurile de cazare s-a diminuat cu 13,5% in acest an, pana la 6,1 milioane de persoane. Astfel incat indicele mediu de utilizare al unitatilor de cazare s-a diminuat la 50,6% in acest an, fata de 51,1% nivelul consemnat in 2008.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului