Smart banking-ul, urmatoarea frontiera a online banking-ului
Data publicarii: 10-12-2009 | Finante-BanciPenetrarea rapida a Internetului si impunerea sa ca pricipal mijloc de comunicare a dus la dezvoltarea unor servicii colaterale. Majoritatea industriilor au profitat de noile tehnologii si le-au pus la lucru fie pentru maximizarea, fie pentru facilitarea afacerilor.
Unul dintre domeniile care a exploatat din plin resursele oferite de Internet a fost cel bancar. De cativa ani toate bancile care se respecta ofera servicii de internet banking prin care clientii isi pot administra intr-un mod mult mai facil propriile conturi.
Mai recent, o serie de intreprinzatori au vazut noi oportunitati pe aceasta piata. Firme precum Yodlee sau i2π considera ca forma traditionala a internet banking-ului este deja depasita si incearca sa-i impinga limitele mult mai departe, spre ceea ce ei au numit smart banking.
Yodlee este motorul din spatele operatiunilor de online banking al multor institutii de credit importante din Statele Unite ale Americii. In acest fel, de-a lungul anilor au construit o uriasa baza de date, cu peste 3.000 miliarde tranzactii efectuate de 23 milioane utilizatori.
Firma, in care sunt angrenati 500 de angajati, intentioneaza sa dea o noua dimensiune datelor acumulate pana in prezent, prin crearea unor softuri care sa faciliteze intr-o masura si mai mare accesul clientilor la proprii bani.
O aplicatie aflata pe masa de lucru va interpreta comportamentul financiar al clientilor si ii va putea sfatui cum sa-si plaseze, investeasca sau economiseasca banii mai eficient. O alta aplicatie va permite plata rapida nu doar a unor produse sau facturi, ci si a datoriilor fata de un prieten sau coleg de serviciu.
De asemenea, orice banca ar putea avea un soft propriu pus la dispozitia clientilor pentru compararea dobanzilor, taxelor sau comisioanelor cu cele practicate de concurenti.
Un alt soft ar permite clientilor sa-si plateasca facturile doar prin simpla fotografiere a facturii respective cu un telefon inteligent de tip iPhone. Mai departe, in mod automat, softul va face conexiunile necesare pentru achitarea datoriei.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business