Netbookurile s-au ieftinit cu 30%, dar se promoveaza modelele scumpe
Data publicarii: 07-12-2009 | IT&CDaca in momentul lansarii pe piata locala a primului model comercial de netbook (laptopuri mini, ieftine), respectiv Asus Eee PC 701, pretul era de aproape 1.200 de lei, micile laptopuri se vand anul acesta de la 800-850 de lei, o ieftinire de 30%, dar atat producatorii, cat si magazinele promoveaza agresiv modelele mai scumpe, care ofera marje de profit mai bune.
In prezent, netbookurile entry-level au deja ecran de 8,9 inchi (diagonala mai mare cu aproape 5 centimetri). Linuxul este istorie, iar micile computere au versiuni de Windows XP sau Windows 7. In general, majoritatea achizitiilor de net-bookuri sunt sisteme sub 1.500 de lei, spun reprezentantii magazinelor.
Anul acesta, Asus a cedat pozitia de lider rivalului Acer, iar inventatorul Eee PC s-a concentrat pe netbookuri cu ecrane HD, tehnologie video Nvidia, avand pretul cu 50% peste media produselor de acest tip. In 2009, Nokia a lansat primul sau produs similar, Booklet 3G, iar Sony a oferit primul netbook Vaio, modelul W. Pana la urma, in pofida crizei economice, vanzarile de netbookuri vor creste cu 46%, la 29 de milioane de unitati.
De la 800 la 1.800 de lei
Magazinele online raman zona cu preturile cele mai mici, unde cumparatorii pot gasi netbookuri de la 800-900 de lei. In magazinele online ale marilor retaileri de IT si electronice, preturile pornesc de la 1.100-1.200 de lei. Netbookurile pot fi achizitionate la un pret initial mai mic de la operatorii de telefonie mobila, dar numai cu abonament de date, in special pe doi ani, nu varianta accesibila, ci pachete mai avansate.
Analistii preconizeaza ca segmentul netbook isi va mentine cresterea anul viitor, dar procentele nu mai sunt atat de mari.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului