Prin unitatile bancare de la parterul blocurilor bate vantul
Data publicarii: 06-12-2009 | Finante-BanciGoana dupa credite si aglomeratia din filialele bancilor comerciale in perioada dinainte de criza au ramas doar un vis frumos pentru sefii de sucursale. In prezent, in unitatile bancare amenajate la parter de bloc bate vantul. Nici picior de client nu mai calca prin sucursale, iar angajatii s-au injumatatit. Totodata, dupa expansiunea fulminanta a unitatilor bancare, asistam la inchiderea multora dintre acestea, pe motiv ca nu mai sunt rentabile.
"Pana sa vina criza de-abia reuseam sa fac fata clientilor, ramaneam peste program sa-mi termin task-urile. In prezent, trec zile intregi in care, practic, nu am ce face. In 2007 eram sase angajati pe postul de ofiter de credite, in prezent am mai ramas doar doi. In sensul in care merg lucrurile, ne este frica sa nu ne trezim ca se inchide filiala si ca ramanem fara loc de munca", a declarat angajatul unei filiale bancare. Acesta a adaugat ca lansarea programului "Prima Casa" a fost ca o gura de oxigen, multi tineri venind sa se intereseze de cum pot obtine un credit garantat de stat. "Daca in vara tot mai aveam clienti care veneau sa ceara informatii despre credite prin programul "Prima Casa", in ultimele doua luni de-abia daca mai vin cativa. Oricum, majoritatea nu se incadrau in norme pentru a putea obtine un imprumut, cu atat mai mult cu cat analiza fiecarui client se face mult mai in detaliu, durand chiar o luna jumatate, doua", a adaugat angajatul bancii.
Analistii economici sustin ca singura vina pentru aceasta situatie apartine bancilor, care nu au incercat sa preia o parte din riscurile crizei prin diminuarea marjei de profit si pastrarea in limite acceptabile a dobanzilor si comisioanelor.
"Daca pe segmentul creditelor este o cadere, aceasta reprezinta fructul politicii duse de insasi bancile comerciale, care au preferat sa pastreze dobanzile mari la credite. Bancile nu au acceptat sa preia o parte din riscurile crizei, politica lor a fost de mentinere a marjei de profit, transferand intregul risc asupra clientului, marind dobanzile si comisioanele in mod deschis sau in mod ascuns", a declarat Ilie Serbanescu, analist economic.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des