Animale ucise in numele modei
Data publicarii: 27-11-2009 | MediuDoua animale mor in fiecare secunda in fermele de blana din intreaga lume, potrivit organizatiei Vier Pfoten. Multe vedete si firme de articole vestimentare sustin campanii pentru protejarea animalelor, dar continua sa poarte haine din piele si respectiv sa le comercializeze.
Numai in Europa sunt peste 6.000 de ferme de blana, majoritatea in Scandinavia, Olanda si Polonia, in care mai mult de 27 de milioane de nurci si trei milioane de vulpi sunt ucise anual, arata iubitorii de animale de la Vier Pfoten.
La nivel global, peste 40 de milioane de nurci si 6,5 milioane de vulpi sunt crescute in fiecare an in astfel de lagare. Nutriile, dihorii si ratonii sunt alte animale salbatice ucise in numele modei.
"Din ce in ce mai multe ferme apar in China, unde animalele pentru blana isi petrec viata in conditii de o cruzime inimaginabila. Totodata, in lipsa unor reglementari stricte referitoare la protectia animalelor, Asia devine tot mai importanta in comertul cu blanuri", spun reprezentantii Vier Pfoten.
Intre protectia animalelor si ipocrizie
Mari companii ce comercializeaza articole vestimentare sau de incaltaminte din piele - Puma, Lacoste, Jaguar, American Eagle - au creat un fond in care varsa anual bani pentru protejarea speciilor reprezentate de simbolurile adoptate de dragul marketingului. Animalele din pielea sau blana carora sunt produse hainele si pantofii vanduti pe bani grei de aceste firme sunt insa ucise in continuare.
De asemenea, multe celebritati care adopta stilul "verde" se folosesc de puterea imaginii pentru a sugera populatiei sa foloseasca imbracaminte si incaltaminte din piele ecologica. Cel mai mediatizat exemplu este Pamela Anderson, care pledeaza impotriva alimentatiei cu carne si a vestimentatiilor din piele. In ultimul an, a aparut in mai multe clipuri publicitare sustinute de PETA, cea mai cunoscuta organizatie pentru protectia animalelor la nivel mondial.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului