Urmatorul val, masinile ultra-low cost

Data publicarii: 25-11-2009 | Auto

Dupa Tata Motors, si alti producatori auto se pregatesc sa lanseze curand modele care sa-l concureze pe micul Nano.

Criza globala care a lovit puternic piata auto, necesitatea de a face economii la carburanti, dar si problemele de mediu sunt factori care vor influenta decisiv industria de autovehicule in viitor, deschizand calea masinilor mici. Competitia se va amplifica indeosebi pe segmentul low cost si chiar ultra-low cost.

Potrivit estimarilor companiei de consultanta A.T. Kearney, segmentul de masini mici cu cost redus va avea cea mai mare rata de crestere, urmand a se dezvolta la nivel global cu peste 500% pana in 2020. In aceste conditii, producatorii mari vor tinti agresiv acest segment, nu numai pentru a indeplini cerintele venite dinspre consumatori, dar si pentru a supravietui.
 
Pe pietele dezvoltate cum este Europa, segmentul low cost se refera la modele gen Ford Ka, Renault Clio sau Smart Coupe. Pe nisa ultra-low cost, dupa primul pas facut anul acesta de indienii de la Tata Motors cu modelul Tata Nano, comercializat de la 2.200 dolari, si alti producatori auto si-au anuntat planuri si milare.

De pilda, alianta Renault-Nissan, in parteneriat cu indienii de la Bajaj, vrea sa scoata pe piata in 2011 o masina aproape la fel de ieftina ca Nano. Masini ultra-low cost vor sa lanseze in 2010 si cei de la Volkswagen, iar Toyota in 2011, respectiv Hyundai, in 2012.

Integral in Evenimentul Zilei

Ultimele stiri pe BankNews.ro: