Ghidul consumatorului istet
Data publicarii: 18-11-2009 | DiverseExista opt drepturi principale pe care le aveti, in calitate de consumator, atunci cand semnati un contract.
Ati cumparat un produs care s-a defectat sau ati incheiat un contract de servicii care nu functioneaza asa cum vi s-a promis? Acestea sunt cele cateva lucruri pe care le puteti reclama. Exista opt drepturi principale pe care le aveti, in calitate de consumator, atunci cand semnati un contract cu operatorii economici.
- Libertatea de a lua decizii, la achizitionarea de produse si servicii, fara a vi se impune in contracte clauze abuzive care pot favoriza folosirea unor practici incorecte in vanzare, de natura a va influenta optiunea.
- Trebuie stabilite exact conditiile de credit si dobanzile.
- Trebuie sa vi prezinte clar clauzele contractuale, inclusiv cele privind caracteristicile calitative si conditiile de garantie, indicarea exacta a pretului sau a tarifului.
- Nu sunteti obligat sa platiti produse sau servicii nesolicitate.
- Acces la service. "Aveti dreptul de a vi se asigura un service necesar si piese de schimb pe toata durata medie de utilizare a produsului, stabilita in documentele tehnice", afirma Razvan Rasmerita, directorul Centrului European al Consumatorilor (EEC) din Romania.
- Fara majorarea pretului stabilit initial. "Majorarea pretului stabilit initial e posibila numai cu acordul consumatorului", mai spune Rasmerita.
- Prelungirea unui contract de servicii se face doar cu notificarea in scris a clientului. Notificarea trebuie sa fie facuta in scris cu 30 de zile inainte de data la care expira contractul initial.
- Dreptul de a face reclamatii. In cazul in care intampinati probleme, puteti solicita spirjinul Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor din Romania (ANPCR), ce dispune de personal calificat in oferirea de consultanta necesara solutionarii litigiilor de consum.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii