Banci fraudate cu 8.2 miloane lire sterline prin manipularea propriilor functionari
Data publicarii: 18-11-2009 | Finante-BanciFraudatorii bancari isi aleg victimele nu doar din randul oamenilor neobisnuiti cu tranzactiile financiare sau cu ultimele inginerii economice. Cei mai experimentati dintre acestia merg direct la sursa, folosindu-si puterea de convingere pentru pacalirea functionarilor sau traderilor bancari.
Un exemplu concludent este cel al lui Frageand Naseem, fraudator britanic care, inarmat doar cu un card de indentitate eliberat de o bibiloteca si cu talentul de a-si schimba accentul, a reusit sa fure peste 8 milioane lire sterline.
Acesta a fost de curand arestat de politia britanica si condamnat la 9 ani de inchisoare dupa ce a reusit sa pacaleasca angajati ai unor banci prestigioase precum HSBC, Barclays si Royal Bank of Scotland, pretinzand ca este un client corporate.
Naseem utiliza un telefon mobil si calculatoarele dintr-un internet cafe pentru a contacta banci nationale si internationale in vederea obtinerii unor informatii financiare pe care le folosea ulterior in transferul fraudulos de bani.
Procurorii spun ca cea mai mare suma obtinuta prin aceasta tehnica a fost de 600.000 lire sterline. Pretinzand ca este angajat al liniilor aeriene siriene si folosind o serie de date obtinute anterior, a reusit in cateva minute sa convinga un functionar al RBS sa transfere suma in propriile conturi.
Investigatorii au aratat ca Naseem a fost aproape de transferarea unei sume record de 101 milioane lire sterline prin manipularea unui trader, dar afacerea a cazut in ultima clipa.
Dupa ce reusea sa-si induca in eroare victimele, fraudatorul le suna pentru a se amuza de naivitatea lor. In final, el insusi s-a dovedit naiv, politistii reusind sa-l prinda dupa ce a folosit telefonul mobil pentru a tine legatura cu mama sa.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău