Avocatii vor castiga peste 35 mil. euro din restructurarea companiilor
Data publicarii: 16-11-2009 | AfaceriToate activitatile de asistenta juridica legate de restructurarea companiilor aduc caselor de avocatura venituri de peste 35 mil. euro, potrivit estimarilor avocatilor de specialitate. Criza a facut ca serviciile de acest tip sa creasca anul acesta, desi intreaga piata a avocaturii tinde sa se restranga la circa 150 mil. euro, cu circa 30% mai putin fata de anul trecut.
"Din punctul nostru de vedere piata (totala a serviciilor avocatiale) era supra-estimata anterior survenirii crizei: 150 - 200 mil. euro, iar in urma corectiei suferite, estimarile conservatoare ar situa-o la 110-150 mil. euro. Din aceasta ultima valoare, apreciem ca intre 30 - 40% ar reprezenta activitati care sunt direct sau indirect legate de notiunea de restructurare", a declarat, pentru Business Standard, Ruxandra Bologa, partener si unul din coordonatorii departamentului de fuziuni si Achizitii ai casei de avocatura NNDKP. Si avocatii de la Tuca Zbarcea & Asociatii (TZA) sau cei de la Bostina & Asociatii cred ca o treime din veniturile pietei avocaturii provin din tot ce inseamna restructurare corporatista. "Lucram cam de doua-trei ori mai mult fata de anii anteriori in proiecte de tip restructure corporativa, transfer de business, gestionarea aspectelor specifice de dreptul muncii, insolventa s.a.m.d.", spune Stefan Damian, deputy managing partner la TZA.
La randul sau, Matei Florea, partener la Schoenherr, estimeaza ca, "probabil, mai mult de jumatate din activitatea societatilor de avocatura priveste sau rezulta din vreo forma de restructurare". In estimarile lor, avocatii iau in calcul intreaga varietate a formelor de restructurari, declansate, dupa cum spune Matei Florea, "de nevoia adaptarii la noile conditii de piata, la noile obiective de eficientizare si de reducere a costurilor si la noile cerinte de lichidate". Serviciile
"Criza are ca efect primar inmultirea considerabila a dosarelor de insolventa, fapt ce genereaza probleme in managementul acestora, nevoia de personal aditional care sa reprezinte interesele societatii, etc. Aici intervin avocatii.", spune Cristina Maxim, partener la Bostina & Asociatii. Aceasta este una din formele de externalizare, "din ce in ce mai pronuntata, a multora dintre serviciile pe care, anterior, firmele le derulau intern".
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman