Avocatii vor castiga peste 35 mil. euro din restructurarea companiilor
Data publicarii: 16-11-2009 | AfaceriToate activitatile de asistenta juridica legate de restructurarea companiilor aduc caselor de avocatura venituri de peste 35 mil. euro, potrivit estimarilor avocatilor de specialitate. Criza a facut ca serviciile de acest tip sa creasca anul acesta, desi intreaga piata a avocaturii tinde sa se restranga la circa 150 mil. euro, cu circa 30% mai putin fata de anul trecut.
"Din punctul nostru de vedere piata (totala a serviciilor avocatiale) era supra-estimata anterior survenirii crizei: 150 - 200 mil. euro, iar in urma corectiei suferite, estimarile conservatoare ar situa-o la 110-150 mil. euro. Din aceasta ultima valoare, apreciem ca intre 30 - 40% ar reprezenta activitati care sunt direct sau indirect legate de notiunea de restructurare", a declarat, pentru Business Standard, Ruxandra Bologa, partener si unul din coordonatorii departamentului de fuziuni si Achizitii ai casei de avocatura NNDKP. Si avocatii de la Tuca Zbarcea & Asociatii (TZA) sau cei de la Bostina & Asociatii cred ca o treime din veniturile pietei avocaturii provin din tot ce inseamna restructurare corporatista. "Lucram cam de doua-trei ori mai mult fata de anii anteriori in proiecte de tip restructure corporativa, transfer de business, gestionarea aspectelor specifice de dreptul muncii, insolventa s.a.m.d.", spune Stefan Damian, deputy managing partner la TZA.
La randul sau, Matei Florea, partener la Schoenherr, estimeaza ca, "probabil, mai mult de jumatate din activitatea societatilor de avocatura priveste sau rezulta din vreo forma de restructurare". In estimarile lor, avocatii iau in calcul intreaga varietate a formelor de restructurari, declansate, dupa cum spune Matei Florea, "de nevoia adaptarii la noile conditii de piata, la noile obiective de eficientizare si de reducere a costurilor si la noile cerinte de lichidate". Serviciile
"Criza are ca efect primar inmultirea considerabila a dosarelor de insolventa, fapt ce genereaza probleme in managementul acestora, nevoia de personal aditional care sa reprezinte interesele societatii, etc. Aici intervin avocatii.", spune Cristina Maxim, partener la Bostina & Asociatii. Aceasta este una din formele de externalizare, "din ce in ce mai pronuntata, a multora dintre serviciile pe care, anterior, firmele le derulau intern".
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii