Goana operatorilor GSM dupa abonati
Data publicarii: Astazi, 04-11-2009 | AfaceriCompaniile de telefonie mobila au ieftinit terminalele performante pentru a atrage noi clienti. Smartphone-urile se vand pe banda rulanta, la un pret mediu de 100 de euro, si asta pentru ca, in cursa de a "agata" noi utilizatori operatorii, le-au ieftinit si cu 50%.
Peste 85% din romanii care locuiesc in mediul urban au deja un telefon mobil. In aceste conditii, numarul celor care au nevoie de un astfel de dispozitiv scade pe zi ce trece, iar operatorii telecom se vad nevoiti sa gaseasca solutii pentru a-si vinde "marfa" si a contracta noi abonamente.
Asa incat, in ultimii doi ani piata de dispozitive mobile s-a cristalizat in doua mari segmente: telefoanele inteligente (dispozitive cu ajutorul carora poti scrie emailuri, poti descarca documente sau chiar edita fotografii) si mobilele la preturi care nu depasesc 100 de lei si au functii de baza (poti efectua convorbiri, fotografia si eventual transfer de date prin infrarosu). Operatorii si-au adaptat rapid ofertele.
Pe de-o parte, pentru cei care vor un telefon strict pentru a tine legatura cu cei dragi, iar pe de alta parte, pentru tineri si oamenii de afaceri care sunt mereu in miscare si au nevoie de un mobil cu acces la internet.
Cea de-a doua categorie este cea pe care au mizat in special operatorii, atunci cand au ieftinit considerabil smartphone-urile. Astfel, daca pana acum puteai cumpara un astfel de mobil la un pret ce depasea 300 de euro, in prezent valoarea lui a scazut la jumatate.
Platesti putin, dar te abonezi pe doi ani
Fanii producatorului taiwanez de mobile HTC pot cumpara cu 149 de euro un aparat cu sistem de operare Windows Mobile. Practic, pe un astfel de mobil pot fi instalate aplicatii de tipul Adobe sau pachetul Office intocmai ca pe un calculator. Mobilul vine la pachet cu un abonament de 25 de euro pentru utilizatorii business.
In prezent, iti poti cumpara un telefon business cu mai putin de 150 de euro, insa trebuie sa inchei un contract cu operatorul pe o perioada de doi ani. "Segmentul terminalelor de tipsmartphone a crescut in primele noua luni ale anului cu circa 10%. In continuare, cresterea se datoreaza mai ales numarului mai mare de terminale «smart» si preturilor accesibile pe care le au acestea", explica Mihnea Serbu, Senior Product Manager Orange Romania.
Blackberry de la 79 de euro
Smartphone-ul pe care a mizat Vodafone in goana dupa contractarea de noi utilizatori este modelul Blackberry 8520. Acesta este distribuit, in prezent, la un pret de 79 de euro. Pentru tinerii activi pe retelele sociale, el ofera acces la site-uri precum Facebook si la serviciul de microblogging Twitter. Iar pentru oamenii de afaceri acest telefon, ce permite scrierea de emailuri, se poate dovedi cel mai bun aliat. Are o tastatura QWERTY integrala, ce permite tastarea confortabila si corecta.
Vanzarile de mobile inteligente sunt in crestere pe segmentul clientilor corporate. "Uitandu-ne la totalul pietei de terminale smartphone destinate segmentului corporate, estimam o crestere intre 5 si 10% datorita aparitiei sistemelor de operare noi, cum sunt Windows Mobile 6.5 sau Android", explica Andrei Oltei, Manager Terminale Vodafone Romania. In plus, spune el, majoritatea utilizatorilor vor un telefon cu ecran tactil, cu bluetooth si acces la internet.
Cei care vor un astfel de telefon trebuie sa incheie un abonament pe doi ani, la un pret de 71 de euro pe luna, cu 400 de minute in retea si trafic de internet incluse.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman