Grupurile de comunicare semnaleaza finalul crizei
Data publicarii: 02-11-2009 | MediaPotrivit rezultatelor financiare din cel de-al treilea trimestru al acestui an, gigantii din domeniul publicitatii au inregistrat scaderi mai moderate fata de trimestrul al doilea. Conglomeratele Omnicom, Interpublic, WPP si Publicis si-au prezentat recent datele financiare trimestriale. Nu au fost inregistrate cresteri, dar analistii devin optimisti.
Odata ce s-au confruntat cu criza economica, companiile au inceput sa taie, mai intai, din bugetele de publicitate. Motiv pentru care, atat la nivel international cat si local, declinul financiar a fost resimtit in primul rand de companiile de comunicare.
Tot ele pot fi un bun barometru al trecerii peste recesiune. Desi nu au inregistrat cresteri, sefii marilor grupuri isi arata optimismul in ceea ce priveste viitorul companiilor pe care le conduc.
"Industria de publici-ta-te a inceput sa-si revina, dar evolutia sa va fi inceata si progresiva. Primele cresteri ar trebui sa fie vazute in cea de-a doua jumatate a anului 2010", a declarat Maurice Levy, Chief Executive Officer (CEO) al grupului Publicis.
Potrivit raportului financiar trimestrial al Publicis, cele mai slabe rezultate au fost inregistrate in aceasta vara. Gru-pul francez de comunicare, prezent in Romania prin companiile Publicis, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Starcom si ZenithMedia, a avut in cel de-al treilea trimestru al acestui an venituri de 1,04 miliarde de euro, in scadere cu 7,4% fata de acelasi trimes-tru din 2008.
Aproape jumatate din totalul veniturilor a provenit din operatiunile dezvoltate in America de Nord. Cea mai severa scadere din aceasta perioada a fost inregistrata de serviciile de PR si organizarea de evenimente.
WPP are cele mai mari venituri
Cele mai mari venituri din cel de-al treilea trimestru au fost inregistrate de WPP. Conglomeratul care detine in Romania grupul Ogilvy si agentiile Grey Bucuresti (publicitate), MediaCom (media) si Mediaedge:cia (media) a inregistrat venituri de 2,18 miliarde de euro, in scadere cu 8,7%.
Veniturile companiei, prezentate in lire, au fost transformate in euro la cursul din ultima zi a lunii septembrie. In cel de-al treilea trimestru evolutia companiei s-a imbunatatit fata de trimestrul anterior. Mai mult, Martin Sorrell, CEO al WPP, estimeaza cresteri si mai mari in cel de-al patrulea trimestru al acestui an, dar si in 2010, datorita sprijinului oferit de autoritatile statelor aflate in criza.
Si totusi, marea incercare a acestor grupuri va fi in momentul in care guvernele si bancile centrale vor decide sa reduca sau sa retraga suportul financiar.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman