Complotul marilor companii impotriva alimentatiei sanatoase
Data publicarii: 29-10-2009 | LifestyleProblema obezitatii a devenit un fenomen din ce in ce mai grav si generalizat la nivel mondial, noteaza Evenimentul Zilei. Situatia este cu atat mai ingrijoratoare cu cat, in ultimii ani, s-a constatat ca nu numai adultii sunt afectati de aceasta boala, ci din ce in ce mai multi copii au inceput sa resimta efectele alimentatiei defectuoase si ale sedentarismului. In acest context, marile companii producatoare de alimente au venit pe piata cu noi oferte despre care spun ca ajuta la combaterea obezitatii. Etichetele verzi ne anunta ca produsele de pe rafturi sunt eco, lanturile de magazine de tip fast-food au fost obligate, prin lege, sa afiseze valorile nutritionale ale tuturor alimentelor pe care le comercializeaza.
Tot legea a interzis vanzarea in apropierea scolilor de produse considerate "pericol" pentru sanatatea copiilor.
Cu toate acestea, exista cateva secrete pe care marile companii din industria alimentara le tin bine ascunse, pentru a-si putea mentine afacerile pe val.
Unul dintre ele este reprezentat de publicitate. In ciuda crizei, continua sa fie cheltuite anual milioane de euro pentru promovarea produselor nesanatoase. Inca se face reclama la hamburgeri, la bauturi dulci si acidulate, fara a se preciza cat de daunator este respectivul produs pentru sanatatea consumatorilor.
Papusica de langa hamburger
Pentru a se asigura ca nu duc lipsa de cumparatori, lanturile de magazine de tip fast-food inventeaza, cel putin o data pe luna, tot felul de promotii, oferind, odata cu meniul complet, care cuprinde, invariabil, portia de cartofi prajiti in foarte mult ulei, si cate o jucarie care infatiseaza un personaj in mare voga printre cei mici.
Ultimele studii au aratat tendinta companiilor de a suporta sume impresionante pentru a diminua "preocuparile" din sistemul sanitar cu privire la produsele lor. Potrivit unei analize realizate in Statele Unite, majoritatea cercetarilor de piata cu privire la efectele laptelui pasteurizat, al bauturilor carbogazoase sau al apei minerale asupra organismului, comandate de marile companii, au fost favorabile acestora, in comparatie cu studiile realizate fara niciun sprijin financiar din partea reprezentantilor industriei alimentare.
In cazul in care studiul este comandat de producatorii de alimente, acesta seamana mai mult cu o reclama decat cu o cercetare stiintifica.
In plus, producatorii de alimente considerate nesanatoase (junk-food) doneaza sume importante de bani asociatiilor care se ocupa de siguranta alimentelor. Printre acestia se numara Coca-Cola, compania care are mare trecere la factorii de decizie din domeniul alimentatiei si nutritiei din Statele Unite, prin intermediul programelor si evenimentelor organizate de American Diabetes Association (ADA).
Pozitia oficiala a Asociatiei pareaza insa orice urma de incriminare care ar putea plana asupra sa:
"Aceste colaborari se desfasoara numai cu conditia ca toata lumea sa inteleaga ca ADA nu sustine niciun fel de actiune care nu corespunde cu principiile si mesajele asociatiei cu privire la alimentatia sanatoasa", a declarat presedintele Martin Yadrick. "Consideram ca este absolut necesar sa ne aflam la aceeasi masa cu marile companii producatoare de alimente, datorita puternicei influente pe care o putem exercita asupra lor", explica dieteticianul.
Natural inseamna neprofitabil
Produsele alimentare nemodificate, cat mai naturale, precum legumele si fructele, nu reprezinta sub nicio forma o sursa de castig pentru marii producatori. Astfel se ajunge ca, in loc de produse sanatoase, obtinute din grau, porumb sau soia cultivate fara a fi fortate prin ingrasaminte sau alte chimicale nocive, pe mese sa ajunga alimente nesanatoase, bogate in calorii, obtinute din ingrediente modificate genetic.
In plus, alimentele supuse modificarilor sunt mai putin satioase decat cele naturale, fapt ce contravine principiilor marilor companii. Merele din gradina, de exemplu, au un continut mai bogat de fibre si vitamine atunci cand sunt consumate in stare naturala, insa, odata prelucrate - nectar sau suc- isi pierd toate aceste proprietati. La fel se intampla si cu painea din faina alba, dar si cu restul alimentelor"moderne".
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des