De ce isi face netul reclama pe TV
Data publicarii: 26-10-2009 | MediaUn posibil raspuns dat de reprezentantii agentiilor digitale si de media este acela ca TV-ul ramane principalul canal atunci cand se urmareste cresterea notorietatii. Iar migrarea audientei catre online incepe sa schimbe regulile jocului de planificare.
In ultima vreme, in calupurile publicitare incep sa-si faca loc, printre detergenti, iaurturi si sampoane, produsele online, iar obiectivul este cresterea interactiunii cu brandul. "Ca advertiseri, eram invatati sa ne cumparam audienta: trimiteam mesajul catre marele public folosind mass-media, TV-ul fiind dominant. Acum, TV-ul incepe sa piarda teren pentru ca targetul «se da» si pe net. Aici nu mai putem arunca mesajul in masa. S-a incercat o vreme prin bannere, si inca se mai incearca pe la noi, dar rezultatele sunt nesatisfacatoare", spune Carmen Sterian, client service director OgilvyInteractive.
Si, potrivit acesteia, cea mai sigura modalitate de a obtine audienta maxima pe internet este sa determini consumatorul sa-ti promoveze ad-urile, materialele. Altfel spus, sa-l convingi si sa-ti creezi propria audienta in loc s-o cumperi. "TV-ul iti ofera brand awareness in special, iar online-ul iti duce mesajul mai departe, ii adauga valoare, ofera brand experience, interactiune, libertate de exprimare, buzz", mai spune Sterian.
Potrivit lui Bogdan Prajisteanu, managing director al agentiei Mediaedge:cia, un prim motiv al comunicarii pe TV a produselor online este acela ca, pentru a-si dezvolta businessul, clientii au nevoie de o notorietate crescuta. Si, odata obtinuta in mediul offline, aceasta poate fi fructificata in mediul online cu usurinta, mai ales pentru ca in-ter-netul nu mai e perceput ca un mediu de nisa. Un alt motiv ar fi, in opinia acestuia, costurile mici pe care televiziunea inca le ofera in raport cu alte medii, mai ales in conditiile de agresivitate crescuta in perioada de criza pe care o traversam. "Clientii care pana de curand aveau businessuri offline - spre exemplu, jocuri de noroc in cazinouri - au acum posibilitatea sa-si extinda afacerea de la o piata locala catre o piata internationala, pe masura cresterii penetrarii internetului, iar TV-ul, prin crearea notorietatii, ajuta la aceasta crestere", a explicat Prajisteanu.
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des