SMS-uri de la banca pentru restante de 2 bani
Data publicarii: 26-10-2009 | Finante-BanciDe multe ori, costurile bancii cu SMS-urile, scrisorile sau cu apelurile telefonice sunt mai mari decat suma ce trebuie recuperata. O mai veche procedura a bancilor a revenit "in voga", de cand criza mondiala s-a instalat si in tara noastra.
Astfel ca, stresarea clientului cu telefoane si SMS-uri pentru datoriile mici, de ordinul zecilor de bani sau a zecilor de eurocenti, si-a facut loc in programul institutiilor de finantare. Nu putini sunt clientii care se plang de insistentele angajatilor din banci care suna pentru a le aminti ca nu si-au platit datoria de 20 de bani sau un euro.
"Timp de mai multe zile, am primit telefoane peste telefoane si mesaje pentru o datorie de un euro care s-a adunat de-a lungul a mai multe luni, la o rata de peste 200 de euro", spune Adrian Mendrea, unul dintre clientii bancii Credit Europe.
Solutia pentru ca banca sa nu mai insiste a venit tot din partea angajatilor, care i-au sugerat ca, la urmatoarea rata, sa plateasca in plus cativa euro pentru a nu mai ramane dator.
Pe de alta parte, surse bancare ne-au spus ca acest lucru este facut de fiecare data tocmai pentru ca banca sa nu fie nevoita sa raporteze clientul la Biroul de Credit.
"Daca aveti o rata de 50,20 de lei si platiti numai 50 de lei, datoria de 20 de bani se perpetueaza, astfel ca, daca trece o perioada mai mare de 30 de zile, veti aparea in baza de date a bancii restant cu o rata plus acei 20 de bani", au declarat sursele citate.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii