SMS-uri de la banca pentru restante de 2 bani
Data publicarii: 26-10-2009 | Finante-BanciDe multe ori, costurile bancii cu SMS-urile, scrisorile sau cu apelurile telefonice sunt mai mari decat suma ce trebuie recuperata. O mai veche procedura a bancilor a revenit "in voga", de cand criza mondiala s-a instalat si in tara noastra.
Astfel ca, stresarea clientului cu telefoane si SMS-uri pentru datoriile mici, de ordinul zecilor de bani sau a zecilor de eurocenti, si-a facut loc in programul institutiilor de finantare. Nu putini sunt clientii care se plang de insistentele angajatilor din banci care suna pentru a le aminti ca nu si-au platit datoria de 20 de bani sau un euro.
"Timp de mai multe zile, am primit telefoane peste telefoane si mesaje pentru o datorie de un euro care s-a adunat de-a lungul a mai multe luni, la o rata de peste 200 de euro", spune Adrian Mendrea, unul dintre clientii bancii Credit Europe.
Solutia pentru ca banca sa nu mai insiste a venit tot din partea angajatilor, care i-au sugerat ca, la urmatoarea rata, sa plateasca in plus cativa euro pentru a nu mai ramane dator.
Pe de alta parte, surse bancare ne-au spus ca acest lucru este facut de fiecare data tocmai pentru ca banca sa nu fie nevoita sa raporteze clientul la Biroul de Credit.
"Daca aveti o rata de 50,20 de lei si platiti numai 50 de lei, datoria de 20 de bani se perpetueaza, astfel ca, daca trece o perioada mai mare de 30 de zile, veti aparea in baza de date a bancii restant cu o rata plus acei 20 de bani", au declarat sursele citate.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani