Romanii reclama scumpirea abuziva a imprumuturilor
Data publicarii: 20-10-2009 | Finante-BanciCele mai multe reclamatii ale clientilor bancilor la Protectia Consumatorilor au in vedere majorarea dobanzii la credite. Romanii au inaintat in acest an 2.100 de plangeri impotriva bancilor, in crestere cu peste 30%. Majoritatea clientilor au reclamat probleme legate de produsele de creditare.
Numarul romanilor nemultumiti de serviciile bancare a continuat sa creasca in acest an. Numai in primele noua luni ale anului, clientii bancilor au depus la Protectia Consumatorilor 2.100 de reclamatii, majoritatea vizand imprumuturile contractate de acestia. Astfel, numarul de plangeri a crescut cu peste 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand numarul de reclamatii a fost de aproximativ 1.600, potrivit datelor Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).
Comisioanele, o problema
Peste 80% din plangeri au fost facute de cei care au luat credite de la banci. Iar dintre acestia, cei mai multi au reclamat majorarea nejustificata a dobanzilor la imprumuturi. De altfel, inca din toamna trecuta, cand creditele s-au scumpit semnificativ, numarul de reclamatii a explodat. Numai in ultimele trei luni ale lui 2008, 2.400 de clienti au inaintat plangeri la ANPC. O alta problema reclamata de romani a vizat prelungirea comisionului de rezerva minima obligatorie prevazut in contractul de credit.
De asemenea, au fost reclamate si situatiile in care rambursarile anticipate nu au fost operate in cont sau cand banca a refuzat sa acorde credite fara a oferi un motiv. Probleme au fost intampinate de clienti si in ceea ce priveste cardurile. Romanii au depus plangeri fie ca suma a fost retrasa de mai multe ori din cont in urma unei plati la comerciant, fie ca bancomatul nu a eliberat numerar sau a inghitit cardul. In plus, clientii s-au plans si de faptul ca nu pot efectua plati online.
Alte motive care au dus la intocmirea de reclamatii la Protectia Consumatorilor sunt perceperea comisionului de administrare a contului curent, plati bancare neoperate in termen sau perceperea unei taxe de retragere a banilor la desfiintarea depozitelor.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii