Carrefour a anuntat ca se retrage de pe piata din Rusia
Data publicarii: 16-10-2009 | InternationalGrupul francez Carrefour, al doilea retailer mondial, a anuntat ca vrea sa-si vanda activitatile din Rusia si sa paraseasca aceasta piata, din lipsa perspectivelor de crestere, relateaza AFP.
Directorul financiar al Carrefour, Pierre Bouchut, a declarat, intr-o conferinta de presa cu analistii, ca grupului nu are alte proiecte de vanzare de magazine, cu exceptia celor rusesti, pentru care costul de iesire nu ar trebui sa fie semnificativ. El a mai precizat ca activitatile Carrefour din Belgia ar putea sa-si revina.
Iesirea din Rusia - ce vizeaza vanzarea a doua hipermarketuri deschise in urma cu patru ani - "demonstreaza ca grupul Carrefour nu mai are mijloacele de a sustine costuri de deschidere importante, nici sa realizeze achizitii majore", a spus un analist, sub protectia anonimatului.
Frecventarea redusa a hipermarketurile sale franceze a adus Carrefour vanzari sub asteptari, iar grupul estimeaza ca profitul operational din 2009 va fi sub nivelul de 2,7-2,8 miliarde euro anuntat la finalul lunii iunie.
In trimestrul al treilea, grupul a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 24,02 miliarde euro, sub asteptarile pietei. Directorul general al Carrefour, Lars Olofsson, a subliniat ca desi contextul actual este dificil pe pietele din Europa de Vest, grupul a reusit sa-si majoreze cota de piata in Franta, iar pietele emergente, in special cele din America Latina, au o activitate dinamica.
Carrefour a realizat in Europa de Vest o cifra de afaceri de 6,35 miliarde euro, in scadere cu 6,5%. In schimb, in America de Sud, vanzarile grupului au crescut cu 5% in trimestrul al treilea, la 3,37 miliarde euro. In Asia, cifra de afaceri a Carrefour a scazut cu 6,4%, la aproape 1,8 miliarde euro in trimestrul al treilea, in timp ce pietele emergente din Europa Mediteraneana (Polonia, Tunisia, Romania, Grecia) au afisat un declin de 4,6% al vanzarilor, pana la 2,1 miliarde euro.
In total, in trimestrul al treilea, Carrefour a deschis sau a cumparat 197 de magazine noi.
In Romania, Carrefour a inregistrat vanzari de 809 milioane euro in primele noua luni ale anului, in scadere cu 1,2% fata de perioada ianuarie-septembrie 2008, in vreme ce in trimestrul trei vanzarile au fost de 277 milioane euro, mai mici cu 11%, a anuntat retailerul francez. Carrefour este prezent in Romania prin 23 hipermarketuri.
Saptamana aceasta, Carrefour a fost condamnat la plata unei amenzi civile de 2 milioane euro de catre tribunalul comercial din Evry, care a decis ca grupul a facturat in mod disproportionat servicii oferite furnizorilor.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii