Aproape un sfert dintre romani nu folosesc functiile suplimentare ale telefonului mobil
Data publicarii: 15-10-2009 | IT&CFunctiile suplimentare ale telefonului mobil nu ii impresioneaza foarte tare pe romani, aproape un sfert dintre ei nefolosind nici macar agenda telefonica, iar ceasul desteptator, urmatorul pe lista functiilor folosite preponderent, este utilizat de doar 35%, arata un studiu GfK.
Pentru restul de functii analizate, varsta utilizatorilor isi spune cuvantul. Astfel, player-ul de muzica este folosit, zilnic sau aproape zilnic, de 32% dintre tinerii intre 18 si 24 de ani si de doar 12% dintre cei intre 25 si 34 de ani. Bluetooth si infrarosu sunt folosite saptamanal de 41% dintre tinerii intre 18 si 24 de ani si de doar 11.8% dintre cei intre 25 si 34 de ani, mai arata studiul.
Cercetarea calculeaza o rata de aproximativ 75% din populatia Romaniei de peste 15 ani care detine telefon mobil, iar in mediul urban proportia de utilizatori urca pana la 85%.
In legatura cu frecventa cu care romanii folosesc telefonul mobil, studiul arata ca tinerii sub 24 de ani sunt cei mai activi utilizatori, in timp ce persoanele de peste 35 de ani spun ca s-ar priva cu usurinta de acest aparat. GfK Croatia a facut chiar un experiment, prin care 20 de persoane renuntau benevol la telefonul lor timp de o saptamana. Efectele acestui fapt pe plan social au fost ca a scazut numarul de persoane cu care subiectii luau legatura de obicei, acestia nu au putut comunica de cate ori aveau acest impuls si au simtit ca viata lor sociala a scazut in intensitate.
Studiul compania de cercetare de piata GfK Romania a fost realizat pe un esantion de 1.000 de respondenti, reprezentativ la nivel national.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice