Citibank intra pe piata de retail din Romania
Data publicarii: 14-10-2009 | Finante-BanciCitibank Romania a lansat o oferta de produse si servicii adresate persoanelor fizice, concentrandu-se pe atragerea de clienti cu venituri mai ridicate, a anuntat miercuri banca. Astfel, noua oferta de retail banking include Citibank Online (Internet banking) si CitiPhone Banking (tranzactii bancare prin telefon), disponibile non-stop clientilor care detin un cont curent la Citibank Romania.
Odata cu lansarea noii linii de produse, Citibank a inaugurat si doua noi agentii in Bucuresti, numarul total de agentii din capitala ajungand astfel la sapte.
Totodata, Citibank lanseaza si Serviciile Citigold, serviciul bancar premium adresat clientilor cu venituri mari.
"Lansarea retail banking-ului in Romania face parte din strategia noastra globala de a avea un model de afaceri care plaseaza clientul in centrul atentiei noastre. Imbinam in fiecare produs si in fiecare regiune potentialul existent in pietele emergente cu caracterul global, continuand sa ne concentram pe inovatie pentru a sustine avantajul competitiv", a declarat Sanjeeb Chaudhuri director regional al diviziei de retail pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA).
"Dupa 13 ani de prezenta pe piata din Romania, perioada in care am construit parteneriate de succes cu clientii nostri din segmentul corporate, noua noastra oferta de produse si servicii vine in intampinarea asteptarilor persoanelor fizice. Aceasta lansare ne consolideaza pozitia ca una dintre cele mai bine capitalizate banci din Romania," a declarat miercuri presedintele Citibank Europe Dublin - Sucursala Romania, Shahmir Khaliq.
El a adaugat ca banca are, in prezent, o rata a solvabilitatii de 16-17%, semnificativ peste limita reglementata de 8% si peste cea solicitata de banca centrala, de 10%. Khaliq a precizat de asemenea ca raportul intre credite si depozite in cazul Citibank Romania este de 64-65%, ceea ce plaseaza banca intr-o pozitie confortabila de lichiditate.
Serviciile de admistrare a portofoliilor clientilor (wealth management), reprezinta o componenta de baza a ofertei de retail, adresandu-se clientilor Citigold, care au la dispozitie o suma mai mare de 50.000 dolari pentru investitii.
Tinta exprimata de reprezentantii bancii pentru produsele nou lansate, Citigold si CitiOne, este sa ajunga intre primii 3-5 jucatori pe piata din Romania in urmatorii 3 ani. Aceeasi tinta este asumata si pentru cardul de credit lansat de Citibank Romania in trimestrul al doilea al anului trecut.
Pe de alta parte, banca a anuntat, la inceputul acestui an, ca va inchide 30 din cele 39 de centre CitiFinancial si opt centre de vanzare, in concordanta cu modificarea strategiei de retail, care se concentreaza in prezent pe clienti cu venituri ridicate, dinspre clientii cu venituri reduse.
Totodata, reprezentantii Citibank au precizat ca banca va continua sa administreze portofoliul de clienti atrasi prin CitiFinancial, insa nu il va mai extinde.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii