Guvernul a aprobat fuziunea aeroporturilor Otopeni si Baneasa
Data publicarii: 08-10-2009 | ActualitateGuvernul a aprobat fuziunea aeroporturilor Otopeni si Baneasa, dupa ce acordul pentru fuziune a fost dat de adunarile generale ale celor doua aeroporturi, la finele lunii septembrie.
In urma fuziunii celor doua aeroporturi va fi infiintata Compania Nationala "Aeroporturi Bucuresti", iar Ministerul Transporturilor va detine 80% din actiunile Companiei, 20% revenind Fondului Proprietatea, a declarat recent, pentru NewsIn, un secretar de stat din Ministerul Transporturilor. Capitalul social al noii companii va fi de peste 143 de milioane de lei, potrivit aceleiasi surse.
Guvernul Tariceanu aprobase, in martie 2007, fuziunea societatilor care administreaza aeroporturile Henri Coanda si Aurel Vlaicu din Bucuresti si infiintarea Companiei Nationale "Aeroporturi Bucuresti" SA, care urma sa fie listata la bursa. Se urmarea astfel crearea unui aeroport cu o suprafata totala de 1.400 de hectare si o capacitate de 20-25 milioane de pasageri anual. Reprezentantii ministerului considerau, la acel moment, ca fuziunea va diminua costurile globale de exploatare, odata cu optimizarea cheltuielilor cu forta de munca.
Proiectul privind fuziunea a fost publicat in Monitorul Oficial (MO), dar la cateva zile de la publicare Aviatia Utilitara a formulat catre Oficiul Comertului o contestatie, motivand ca in proiectul elaborat de Ministerul Transporturilor a fost inclus un teren de 8,9 ha care apartine companiei si care fost obtinut in instanta in 2006.
In iunie 2007, fostul ministru al Transporturilor Ludovic Orban a declarat ca fuziunea aeroporturilor Baneasa si Otopeni a fost suspendata prin hotarare judecatoreasca, urmand ca Ministerul Transporturilor sa faca recurs si sa modifice actuala Ordonanta privind infiintarea Companiei. Acesta a mentionat ca ministerul va preda terenul de 8,9 hectare in baza caruia s-a facut contestatia, dar in acelasi timp intentioneaza sa faca o sesizare catre Consiliul Suprem al Magistraturii si catre Ministerul Justitiei legat de decizia judecatorului delegat de la Registrul Comertului, care trebuia sa dea decizia pentru inregistrarea noii societati.
La inceputul anului trecut, Guvernul a anulat infiintarea Companiei Nationale "Aeroporturi Bucuresti" pentru a nu bloca vanzarea la bursa, dupa ce MTI a initiat procedura premergatoare vanzarii pachetelor de actiuni ce apartin unor companii din subordinea sa, printre care cele doua aeroporturi.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des