Carrefour s-ar putea retrage din America Latina, potrivit Le Monde
Data publicarii: 07-10-2009 | InternationalDistribuitorul Carrefour ia in considerare in mod serios sa-si cedeze magazinele din Brazilia, Argentina si Columbia, potrivit unui articol publicat in editia de joi a Le Monde, citat de Bloomberg, insa purtatorul de cuvant al grupului a refuzat sa comenteze informatia.
La finalul lui septembrie, cotidianul francez indicase ca numarul doi mondial din sectorul hipermarketurilor intentiona, de asemenea, sa se retraga din Asia.
Astfel, Le Monde afirma ca "problema nu a fost inca transata, dar Carrefour ia in calcul vanzarea magazinelor din America Latina. Proiectul este destul de avansat, iar Carrefour asteapta doua oferte", precizand, totodata, ca una dintre ele ar putea veni de la Wal-Mart, numarul 1 mondial pe piata hipermaketurilor.
Le Monde precizeaza, insa, ca o eventuala vanzare in bloc a afacerilor de pe pietele emergente este exclusa, in special pentru ca actionarii se tem ca ar da impresia destramarii grupului. Printre tarile emergente in care Carrefour este prezent se numara si Romania, unde grupul francez este liderul pietei hipermarketurilor.
Fondul Colony Capital si grupul Bernard Arnault (proprietar al LVMH), care detin impreuna 13,5% din capitalul Carrefour, au refuzat sa comenteze informatiile.
Unii analisti cred ca tranzactia s-ar putea cifra la circa 8 miliarde euro.
America Latina a contribuit cu 12% la profitul operational al Carrefour in 2008, iar vanzarile in regiune au crescut cu 26% anul trecut. Cererea in Franta, care aduce 44% din venituri, a crescut cu numai 1%.
Carrefour dezminte informatia ca ar avea in vedere cedarea activitatilor de pe pietele emergente
Grupul francez Carrefour, numarul doi mondial de pe piata de distributie, a dezmintit informatiile de presa, potrivit carora ar viza "cesiunea activitatile de pe pietele cu potential de crestere", potrivit unui comunicat al grupului, citat de AFP.
"Grupul nu are obiceiul sa comenteze zvonuri, dar, tinand cont de rezistenta lor, acesta dezminte ca ar ceda activitatile pe pietele cu potential de crestere. Grupul reaminteste ca strategia sa a fost validata complet de consiliul de administratie. Orientarile strategice prezentate in martie nu au fost schimbate: prioritatile geografice sunt Franta si celelalte tari din G4 (Italia, Spania, Belgia), iar pe termen mediu si lung pietele cu potential de crestere, Brazilia si China", a precizat Carrefour.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii