Carrefour s-ar putea retrage din America Latina, potrivit Le Monde
Data publicarii: 07-10-2009 | InternationalDistribuitorul Carrefour ia in considerare in mod serios sa-si cedeze magazinele din Brazilia, Argentina si Columbia, potrivit unui articol publicat in editia de joi a Le Monde, citat de Bloomberg, insa purtatorul de cuvant al grupului a refuzat sa comenteze informatia.
La finalul lui septembrie, cotidianul francez indicase ca numarul doi mondial din sectorul hipermarketurilor intentiona, de asemenea, sa se retraga din Asia.
Astfel, Le Monde afirma ca "problema nu a fost inca transata, dar Carrefour ia in calcul vanzarea magazinelor din America Latina. Proiectul este destul de avansat, iar Carrefour asteapta doua oferte", precizand, totodata, ca una dintre ele ar putea veni de la Wal-Mart, numarul 1 mondial pe piata hipermaketurilor.
Le Monde precizeaza, insa, ca o eventuala vanzare in bloc a afacerilor de pe pietele emergente este exclusa, in special pentru ca actionarii se tem ca ar da impresia destramarii grupului. Printre tarile emergente in care Carrefour este prezent se numara si Romania, unde grupul francez este liderul pietei hipermarketurilor.
Fondul Colony Capital si grupul Bernard Arnault (proprietar al LVMH), care detin impreuna 13,5% din capitalul Carrefour, au refuzat sa comenteze informatiile.
Unii analisti cred ca tranzactia s-ar putea cifra la circa 8 miliarde euro.
America Latina a contribuit cu 12% la profitul operational al Carrefour in 2008, iar vanzarile in regiune au crescut cu 26% anul trecut. Cererea in Franta, care aduce 44% din venituri, a crescut cu numai 1%.
Carrefour dezminte informatia ca ar avea in vedere cedarea activitatilor de pe pietele emergente
Grupul francez Carrefour, numarul doi mondial de pe piata de distributie, a dezmintit informatiile de presa, potrivit carora ar viza "cesiunea activitatile de pe pietele cu potential de crestere", potrivit unui comunicat al grupului, citat de AFP.
"Grupul nu are obiceiul sa comenteze zvonuri, dar, tinand cont de rezistenta lor, acesta dezminte ca ar ceda activitatile pe pietele cu potential de crestere. Grupul reaminteste ca strategia sa a fost validata complet de consiliul de administratie. Orientarile strategice prezentate in martie nu au fost schimbate: prioritatile geografice sunt Franta si celelalte tari din G4 (Italia, Spania, Belgia), iar pe termen mediu si lung pietele cu potential de crestere, Brazilia si China", a precizat Carrefour.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des