Bancile isi extind campul de lupta si mizeaza pe internet banking
Data publicarii: 05-10-2009 | Finante-BanciProgramul incarcat de lucru si extinderea retelelor de internet determina tot mai multi romani sa aleaga serviciile bancare online. Desi sunt inca privite cu reticenta, specialistii consultati de Business Standard spun ca acestea incep sa castige tot mai mult teren, deoarece au avantajul ca pot fi accesate oricand, iar pentru banci inseamna costuri reduse cu sucursalele.
O banca este avansata din punct de vedere al serviciilor atunci cand clientul nu trebuie sa ii calce pragul de foarte multe ori. De asemenea, orice sucursala aduce cheltuieli pentru banca. Cred ca pe viitor institutiile de credit vor mai avea sucursale doar in acele zone unde exista un interes ridicat, mai ales pe partea de clienti corporate. In rest, serviciile de internet banking vor continua sa castige teren, deoarece procesarea tranzactiilor este mai simpla, mai ieftina si mult mai eficienta atat pentru client, cat si pentru banca", a spus Marinel Burduja, prim-vicepresedinte al Raiffeisen Bank.
Constiente de avantajele pe care aceste servicii le aduc in materie de cheltuieli sau cozi la ghisee, bancile si-au diversificat oferta si au chiar oferte promotionale pentru cei care aleg internet bankingul. BCR, cea mai mare banca din Romania, ofera pentru transferurile interbancare efectuate prin serviciul Click 24Banking BCR o reducere de 75% fata de operatiunile efectuate la ghiseu. De asemenea, banca nu percepe comisioane pentru informatii personalizate furnizate clientilor, cum ar fi operatiunile de schimb valutar sau istoricul tranzactiilor (ultimele 90 de zile). Valoarea maxima a tranzactiilor ce pot fi efectuate prin Click 24Banking este de 10.000 euro per operatiune, sau echivalentul in lei, si clientul poate modifica sau anula, in mod direct, transferurile pe care le-a programat. Banca avea la finele lui august 621.000 de utilizatori ai serviciului de operatiuni prin Canale Alternative. Acesta cuprinde Click 24Banking BCR (internet banking) si Alo 24Banking BCR.
Oferta bancilor se adreseaza, de asemenea, si clientilor din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii. Banca Transilvania ofera un abonament lunar de 20 de lei pentru clientii din categoria IMM, iar comisioanele pentru operatiunile derulate prin intermediul Internet Banking BT 24 sunt cu 10% mai reduse fata de cele percepute in cadrul unitatilor bancii. Toate informatiile si datele transmise prin intermediul aplicatiei oferite de banca sunt criptate. Banca avea la finele lunii septembrie aproximativ 110.000 de clienti pentru Internet Banking BT 24.
"Bancile si-au mai rafinat gama de servicii in materie de internet banking, insa rata de penetrare a acestora continua sa fie scazuta in Romania, comparativ cu alte tari din regiune. Tinerii au inceput sa fie tot mai interesati de utilizarea acestor produse bancare, mai ales odata cu extinderea serviciilor de internet. Au inceput sa realizeze ca este mult mai simplu si mai eficient sa foloseasca internet bankingul, mai ales din ratiuni de timp", a spus Gabriela Nistor, director executiv in cadrul Bancii Transilvania.
Volksbank, a treia banca din piata in functie de active, ofera comisioane mai ieftine cu 50% pentru cei care folosesc serviciul VB Direct si percepe o taxa lunara de administrare de 7 euro, pentru clientii persoane fizice, utilizatori ai acestui produs. Taxa este mai mare cu 2 euro in cazul companiilor. De asemenea, pentru tranzactiile interbancare cu sume ce nu depasesc 10.000 de lei se percepe un comision de 3 lei. Acesta creste pana la 17 lei, daca tranzactiile depasesc 50.000 lei. Banca avea 40.000 de clienti pentru serviciul VB Direct, la finele lui septembrie. Un studiu publicat anterior de GfK Romania arata ca utilizarea serviciilor de internet banking ar putea creste cu 15% pana in 2010, in randul companiilor mici din tara, si cu 12% pentru companiile medii si mari.
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani