Cum au reactionat consumatorii la recesiune
Data publicarii: 02-10-2009 | ActualitateCriza economica mondiala a adus schimbari in comportamentul de consum, majoritatea oamenilor (61%) reusind sa se adapteze la noile conditii de piata, in timp ce doar 6% din populatie se declara in panica, facand tot posibilul sa restranga cheltuielile, potrivit unei analize a companiei de cercetare Nielsen, facuta la nivel mondial pe un esantion de 47.000 de respondenti.
Aproximativ 12% din populatie nu a fost afectata de recesiune, iar 21% a fost doar usor afectata, potrivit Nielsen. In cazul majoritatii populatiei, adaptarea la noile conditii economice a fost facuta de 22% prin cautarea reducerilor si promotiilor, in timp ce 13% dintre oameni au inceput sa economiseasca si sa faca stocuri de produse. O alta tendinta generala, intalnita si in Romania, este orientarea consumatorilor catre marcile proprii ale retelelor de comert.
Marcile proprii castiga din ce in ce mai mult teren, majoritatea strategiilor marilor retele de comert din Romania avand ca punct principal dezvoltarea acestui segment de produse. In acest context economic, marca privata devine o oportunitate atat pentru consumator, care poate achizitiona produse la preturi mai scazute, fara a face rabat de la calitate, cat si pentru retaileri, avantajul principal fiind ca aceasta categorie de produse ofera cele mai mari marje de profit. In primul semestru din acest an, marcile private de pe segmentul alimentar au crescut in valoare cu 68%, in cadrul retelelor de magazine din comertul modern, iar in cazul produselor nealimentare - cu 102%, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008. Cu toate ca trendul este ascendent, marcile private detin doar aproximativ 5% din vanzarile totale realizate de cateva dintre retelele mai importante ale comertului modern, in timp ce, la nivelul intregului comert modern, marcile proprii magazinelor detin o cota si mai mica, de 3%. Practic, marcile producatorilor domina inca autoritar comertul romanesc, cu peste 95% pondere, potrivit Nielsen. Daca ne uitam la comertul din alte tari, in Elvetia si Marea Britanie, marcile private detin ponderi foarte mari in vanzari - 46%, respectiv 44%.
Adaptarea consumatorului roman la recesiune
Peste jumatate dintre romani au taiat din bugetul pentru imbracaminte si au amanat cheltuielile pentru electronice si IT, acestea fiind cele mai uzuale economii in gospodarie, in contextul recesiunii economice, potrivit studiului ShopperTrends 2009, realizat de compania Nielsen.
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des