Revolutie pe YouTube impotriva bancilor care isi jecmanesc clientii
Data publicarii: 02-10-2009 | Finante-BanciIn urma unui "videoprotest" pe internet o femeie din California a determinat Bank of America sa-i reduca dobanda la cardul de credit de la 30% la 13% si a fost urmata de zeci de alte proteste similare intrate in atentia mass media.
O "revolta a debitorilor" a fost declansata - deocamdata, doar pe internet - in SUA, dupa ce o somera din California a reusit, in urma unui "videoprotest" pe YouTube, sa determine Bank of America (BA) sa-i reduca dobanda la cardul de credit. Desi institutia nu a dat curs plangerilor repetate ale femei de 46 de ani, filmuletul acesteia i-a adus victoria in lupta cu bancherii.
Debtors revolt
De la 30%, BA a redus la 12,99% dobanda "debitoarei revoltate", Ann Minch, dar nu inainte ca aceasta sa devina o eroina curtata de televiziunile americane si de catre bloggeri. Dupa cinci zile de la postarea protestului, banca si-a anuntat infrangerea printr-un comunicat sec: "pe baza informatiilor suplimentare pe care le-am primit in legatura cu situatia financiara a clientei am ajuns la o solutie comuna amiabila".
Debtors revolt. Update. Bank of America responds
Concret, dobanda a revenit "la normal", dar nu imediat. Banca a redus mai intai dobanda la 23,99% si de-abia dupa un nou mesaj video (accesat de 300.000 oameni in cateva zile) a revenit la dobanda solicitata de Minch. Ea a invocat faptul ca, vreme de 14 ani, si-a platit la timp datoriile, chiar si dupa ce a intrat in somaj. Cateva saptamani inainte ca Minch sa declanseze "revolutia debitorilor", BA refuzase solicitarile acesteia de renegociere a dobanzii.
Americanii, nemultumiti ca bancile isi revin pe spinarea lor
Treptat, alte cateva zeci de americani care se considera bun-platnici au postat mesaje similare, indreptate in principal impotriva BA, dar si a altor banci. Dincolo de particularitatile fiecarei plangeri, un lucru apare comun in toate protestele - furia ca, desi Congresul a pus 700 miliarde dolari la dispozitia bancilor, acestea vor sa-si revina pe spinarea clientilor, carora le aplica dobanzi mai mari.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des