Porsche Bank: Clauzele contractuale depuncteaza oferta de credite auto
Data publicarii: 29-09-2009 | Finante-BanciPorsche Bank a reusit sa scoata pe piata unul dintre cele mai bune credite auto, din punct de vedere al costurilor. Insa lectura contractului reduce destul de mult entuziasmul initial, deoarece o serie de clauze contractuale diminueaza atractivitatea ofertei. Modul de ajustare a dobanzii si executarea silita sunt principalele puncte slabe identificate de Conso.ro.
Porsche Bank figureaza pe primele locuri in tabelele comparative cu credite auto de pe Conso.ro. DAE la creditele in euro trece cu putin de 11%. Produsul este extrem de avantajos, numai daca tinem cont ca alte banci ofera credite cu garantie imobiliara la acest cost.
Dobanda fixa se poate modifica
Impresia buna pe care o face oferta initiala este insa afectata de clauzele contractuale. Modul de ajustare a dobanzii ridica semne de intrebare. Mai intai, contractul prevede ca rata dobanzii este fixa, pentru ca, in alineatul urmator, sa se precizeze ca banca isi rezerva dreptul de a putea revizui rata dobanzii, in conditiile permise de lege, in functie de evolutia pietei financiar-bancare, precum si in functie de modificarile reglementarilor Bancii Nationale a Romaniei.
Prin urmare, cum se poate ca o dobanda fixa sa devina variabila? Si daca e variabila, care este mecanismul de ajustare, deoarece legea impune ca modificarea sa se faca doar in functie de rata de referinta interna sau de un indice monetar, mecanism care trebuie evidentiat in contract? Reprezentantii Porsche Bank ne-au raspuns ca "stipularea contractuala de mai sus este considerata de forta majora si nu a fost aplicata niciodata". Poate ca ar fi util ca acest text sa fie inclus pe viitor si in contracte.
Restantele de 30 de zile pot duce la executarea silita
Un alt aspect sesizat de Conso.ro este ca executarea silita se poate face in 30 de zile de la aparitia restantelor, conform clauzelor contractuale. De regula, bancile trec la executarea silita abia dupa 90 de zile de intarziere, iar dupa primele 30 de zile, doar raporteaza intarzierea la Biroul de Credit.
Cei de la Porsche Bank ne-au declarat ca "recuperarea autoturismelor de la clientii nostri reprezinta ultima optiune. Discutam cu fiecare client in parte si incercam sa venim cu solutii adaptate la nevoile lor inainte de a apela la aceasta varianta".
O alta clauza incomoda este ca o data ce ai luat credit de la Porsche Bank, nu mai poti lua credit de la alte institutii de credit, societati de leasing, alte cumparaturi cu plata in rate pe durata creditului auto fara aprobarea bancii. Aceasta conditie este inclusa in contract la capitolul cu obligatiile clientului.
O alta indatorire a clientului este sa apere drepturile bancii ce decurg din contract impotriva oricaror pretentii ale tertelor parti. Reprezentantii Porsche ne-au explicat ca "obligatiile clientului in acest caz se refera la bunele practici si la utilizarea responsabila a masinii". Poate ca ar fi mai bine pentru clienti daca aceasta formulare ar fi inclusa si in contract.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice