Bancile, tinta piratilor de pe internet
Data publicarii: 28-09-2009 | Finante-BanciHackerii profita de campania derulata in aceasta perioada de banci pentru actualizarea datelor despre clienti si trimit mesaje false in care solicita informatii private. Odata cu utilizarea pe scara larga a internetului si, mai ales, a serviciilor bancare online, hackerii au o plaja mult mai larga de potentiali "clienti". Si dau atac dupa atac.
Am ajuns sa primim aproape in fiecare saptamana e-mail-uri in numele bancilor, fie ca suntem sau nu clientii lor, in care ni se solicita, sub diverse pretexte, datele personale. Cine se ascunde in spatele mesajelor (false)? Infractorii informaticii, care profita de naivitatea romanilor si le golesc conturile bancare imediat dupa ca acestia le furnizeaza informatii private. Metoda, numita phishing, a luat amploare in ultimul an, iar numarul unor astfel de atacuri informatice din Romania a ajuns sa prinda din urma Occidentul.
In prima jumatate a acestui an, in Romania, au avut loc 1.960 de tentative de tip phishing, in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada a lui 2008, potrivit producatorului de solutii de securitate informatica BitDefender. "Pentru infractorii cibernetici, situatia economica, dar si panica si stresul oamenilor cauzate de conditiile actuale, sunt oportunitati ideale de a obtine acces la informatii confidentiale", a spus Vlad Valceanu, seful laboratorului Antispam BitDefender.
Actualizarea datelor, numai in unitati
Daca in urma cu un an, cand numarul atacurilor de tip phishing asupra bancilor era sub 50, hackerii cereau informatii privind cardurile pentru a le clona ulterior, ei si-au mutat acum armele spre serviciile online. Astfel, numarul de atacuri ar putea creste de 10 ori in acest an, estimeaza BitDefender. De regula, autorul unui atac de tip phishing trimite un numar semnificativ de mesaje nesolicitate in incercarea de-a pacali destinatarul sa dezvaluie informatii private. Aparent, mesajul este trimis din partea bancii si se solicita accesarea unui link pentru a deschide o pagina web atasata, ce copiaza fidel detaliile de identificare ale institutiei financiare.
Cele mai des invocate argumente ale mesajelor sunt blocarea unui cont sau depasirea perioadei de valabilitate a acestuia (40%), actualizari ale metodelor de siguranta (30%), castigarea unor sume de bani (15%) sau cresterea taxei de administrare a sumelor retrase (10%), potrivit BitDefender. Cea mai noua gaselnita a hackerilor este legata de campania derulata in aceasta perioada de banci pentru actualizarea datelor personale ale clientilor, procedura ce are insa loc numai in unitatile bancilor. Profitand de aceasta campanie, infractorii informatici trimit mesaje in care solicita completarea unui formular cu informatii private. Mai mult, ei atrag atentia asupra mesajelor false care au fost trimise in numele bancii, pentru a induce ideea de autenticitate a e-mail-ului.
Raiffeisen Bank, bombardata
In 86% din atacurile asupra bancilor, efectuate in prima jumatate a anului, a fost utilizata imaginea Raiffeisen Bank. Clasamentul este completat de Bancpost (7%), Banca Transilvania (4%) si BRD (2%). Raiffeisen Bank a fost preferata hackerilor si in 2008, cu 60% din totalul tentativelor.
Numarul consistent de mesaje false trimise in numele Raiffesen Bank a determinat banca sa achizitioneze recent 190.000 de cititoare de smartcard-uri, in vederea imbunatatirii securitatii clientilor care utilizeaza servicii bancare online.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman