Bancile, tinta piratilor de pe internet
Data publicarii: 28-09-2009 | Finante-BanciHackerii profita de campania derulata in aceasta perioada de banci pentru actualizarea datelor despre clienti si trimit mesaje false in care solicita informatii private. Odata cu utilizarea pe scara larga a internetului si, mai ales, a serviciilor bancare online, hackerii au o plaja mult mai larga de potentiali "clienti". Si dau atac dupa atac.
Am ajuns sa primim aproape in fiecare saptamana e-mail-uri in numele bancilor, fie ca suntem sau nu clientii lor, in care ni se solicita, sub diverse pretexte, datele personale. Cine se ascunde in spatele mesajelor (false)? Infractorii informaticii, care profita de naivitatea romanilor si le golesc conturile bancare imediat dupa ca acestia le furnizeaza informatii private. Metoda, numita phishing, a luat amploare in ultimul an, iar numarul unor astfel de atacuri informatice din Romania a ajuns sa prinda din urma Occidentul.
In prima jumatate a acestui an, in Romania, au avut loc 1.960 de tentative de tip phishing, in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada a lui 2008, potrivit producatorului de solutii de securitate informatica BitDefender. "Pentru infractorii cibernetici, situatia economica, dar si panica si stresul oamenilor cauzate de conditiile actuale, sunt oportunitati ideale de a obtine acces la informatii confidentiale", a spus Vlad Valceanu, seful laboratorului Antispam BitDefender.
Actualizarea datelor, numai in unitati
Daca in urma cu un an, cand numarul atacurilor de tip phishing asupra bancilor era sub 50, hackerii cereau informatii privind cardurile pentru a le clona ulterior, ei si-au mutat acum armele spre serviciile online. Astfel, numarul de atacuri ar putea creste de 10 ori in acest an, estimeaza BitDefender. De regula, autorul unui atac de tip phishing trimite un numar semnificativ de mesaje nesolicitate in incercarea de-a pacali destinatarul sa dezvaluie informatii private. Aparent, mesajul este trimis din partea bancii si se solicita accesarea unui link pentru a deschide o pagina web atasata, ce copiaza fidel detaliile de identificare ale institutiei financiare.
Cele mai des invocate argumente ale mesajelor sunt blocarea unui cont sau depasirea perioadei de valabilitate a acestuia (40%), actualizari ale metodelor de siguranta (30%), castigarea unor sume de bani (15%) sau cresterea taxei de administrare a sumelor retrase (10%), potrivit BitDefender. Cea mai noua gaselnita a hackerilor este legata de campania derulata in aceasta perioada de banci pentru actualizarea datelor personale ale clientilor, procedura ce are insa loc numai in unitatile bancilor. Profitand de aceasta campanie, infractorii informatici trimit mesaje in care solicita completarea unui formular cu informatii private. Mai mult, ei atrag atentia asupra mesajelor false care au fost trimise in numele bancii, pentru a induce ideea de autenticitate a e-mail-ului.
Raiffeisen Bank, bombardata
In 86% din atacurile asupra bancilor, efectuate in prima jumatate a anului, a fost utilizata imaginea Raiffeisen Bank. Clasamentul este completat de Bancpost (7%), Banca Transilvania (4%) si BRD (2%). Raiffeisen Bank a fost preferata hackerilor si in 2008, cu 60% din totalul tentativelor.
Numarul consistent de mesaje false trimise in numele Raiffesen Bank a determinat banca sa achizitioneze recent 190.000 de cititoare de smartcard-uri, in vederea imbunatatirii securitatii clientilor care utilizeaza servicii bancare online.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii