Alimentarea unei masini electrice Renault va costa maxim 140 de euro/luna
Data publicarii: 23-09-2009 | AutoPretul inchirierii unei baterii pentru viitoarele modele electrice din gama Renault va fi de 100 de euro pe luna. Daca adaugam curentul consumat, costurile de alimentare duc la maxim 140 de euro/luna.
Renault, primul constructor de nivel mondial care va lansa pe piata o gama de modele 100% electrice, a anuntat prin vocea presedintelui Carlos Ghosn care va fi solutia prin care viitoarele Zoe, Fluence, Twizy si Kangoo Z.E. (Zero Emissions) vor putea fi cumparate la un pret mult mai accesibil decat modelele echivalente de pe piata actuala. Secretul celor de la Renault: bateria nu se va vinde impreuna cu masina, aceasta urmand sa fie inchiriata clientilor in schimbul unei sume de 100 de euro pe luna.
In aceste conditii, daca luam ca reper pretul actual al lui Mitsubishi iMiEV (34.000 de euro), prima masina electrica de oras produsa in masa de constructorul japonez, ajungem la un calcul extrem de interesant. Astfel, daca scadem pretul estimat al bateriilor dintr-o masina electrica (cca 12.000 de euro) si bonusul pe care fiecare guvern il va acorda cumparatorului unei masini electrice (cca 5.000 de euro), pretul final al unei masini electrice ar putea cobori sub 15.000 de euro, deci ar ajunge la nivelul unei masini subcompacte diesel.
Vestea buna este faptul ca in suma de 100 de euro necesara inchirierii bateriei intra si schimbarea acesteia in regim de urgenta Quick Drop (pe mini-platformele speciale pe care Renault negociaza sa le monteze in orasele importante). Daca clientii vor opta pentru reincarcarea la priza a bateriei, la suma de 100 de euro se va adauga si costul curentului electric consumat, adica in jur de 2 euro/100 km. Pe scurt, daca aveti de gand sa circulati 25.000 de kilometri anual cu viitoarea masina electrica, costul lunar al "alimentarii" (inchiriere baterii plus curent electric consumat) va fi de maximum 140 de euro, adica circa 550 de lei.
lejdd via Automarket
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice