Top 5 mituri despre masinile hibrid
Data publicarii: 23-09-2009 | AutoChiar daca nu esti un activist in problemele mediului, masinile hibrid te pot intriga. Cei mai multi dintre noi au auzit ca aceste masini sunt mai ieftine, mai eficiente si ca vor fi pe val in viitor, desi au luat demult calea noilor tendinte.
Insa la fel ca in cazul oricarei tehnologii noi, inca mai exista numeroase prejudecati, cand vine vorba despre cunoasterea si intelegerea acestor masini.
Continuand aceste idee, va vom oferi mai jos cateva dintre miturile legate de masinile hibrid:
1. O masina hibrid trebuie conectata la priza.
De indata ce cuvantul "energie electrica" este adus in discutie, te gandesti la prize, cabluri, si prize de curent de perete. Ceea ce poate nu se stie este ca inginerii au dezvoltat un sistem ingenios cunoscut sub numele de franare regenerativa.
Energia, care de obicei se pierde atunci cand un vehicul incetineste sau opreste, este regenerata si dirijata spre bateriile reincarcabile ale hibridului.
Motorul cu combustibil conventional este de asemenea, utilizat pentru transferul de energie la bateriei. Procesul este automat, astfel incat sa nu existe cerinte speciale la adresa conducatorului auto.
2. Bateriile hibrid trebuie sa fie inlocuite.
Grijile cu privire la inlocuirea costisitoare a bateriei masinilor hibrid continua sa-i framante pe multi dintre potentialii cumparatori. Aceste griji sunt nefondate.
Prin mentinerea bateriei incarcata in proportie de 40 si 60 la suta-niciodata incarcata complet-constructorii de automobile au extins durata de viata a bateriilor nichel-metal sau litiu-ion.
3. Hibrizii sunt un fenomen nou.
In 1900, companiile auto americane au produs masini cu abur, electrice, precum si autovehicule cu benzina in numar aproape egal.
Nu a mai durat mult pana cand inginerii intreprinzatori au descopeit diferite surse de energie care puteau fi combinate. Tot in 1900 Ferdinand Porsche a devenit pionierul tehnologiei hibride.
4. Oamenii cumpara hibrizi numai pentru a economisi bani.
Hibrizii se pozitioneaza in fruntea listei celor mai eficiente masini. Studiile arata insa ca cei care isi achizitioneaza masini, rar se bazeaza doar pe o ecuatie logica pur economica.
In plus, dupa cum sustin si criticii tehnologiei hibride, eventualele economii se adauga costului suplimentar de achizitionare a unui model hibrid comparativ cu unul conventional.
Intrebarea evident rezultata ar fi, daca nu economisirea banilor este motivul pentru cumpararea unui hibrid, atunci care sunt avantajele?
Producatorii sustin ca argumente pro minimalizarea impactului asupra mediului sau reducerea dependentei de combustibil conventional la nivel mondial.
5. Hibrizii vor rezolva toate problemele noastre de transport, energie si mediu.
Piata modelelor hibrid este in plina ascensiune. In ultimii ani, vanzarile de masini hibride in de exemplu, in SUA au crescut exponential, de la 9.500 in 2000 la 350.000 in 2007.
Cifrele sunt incurajatoare, dar trebuie privite in contextul pietei de automobile in general. 350.000 de unitati hibride, in 2007, reprezenta doar 2.5 la suta din cele 17 de milioane de masini noi vandute in acelasi an.
Totusi, la doi ani distanta, Toyota anunta recent o cifra de productie record de doua milioane de unitati hibride comercializate din 1997 si pana in prezent.
Incurajarea oamenilor sa cumpere masini cat mai eficiente a devenit scopul a numerosi constructori auto, care ne aduc tot mai des la cunostinta importanta acestor masini.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii