Webstock 2009: Hi5-ul este OTV-ul Internetului romanesc
Data publicarii: 18-09-2009 | MediaLiderii de opinie se dau pe Twitter, cei care vor sa isi tina prietenii aproape, au firele legate la Facebook. Pe Hi5 se aduna, in schimb, cocalarii Romaniei.
Este distinctia intre utilizatorii de social media pe care o face Adina Madularea de la Daedalus Millward Brown inca din startul editiei din acest an Webstock, o conferinta care analizeaza tendintele din mediul online autohton. Reprezentantul Daedalus prezinta un studiu pe social media facul la nivel national.
Userii de Twitter sunt "early adopters, liderii de opinie, influentatorii, focusati pe social networking" spune Madularea, care competeaza ca twitteristii autohtoni sunt total diferiti de userii de Hi5. "Sunt mereu la curent, vor sa fie primii care vor sa afle lucruri, sunt orientati inspre realizarea de sine. Acestia nu cauta breaking news, ci vor sa gaseasca informatii din toate domeniile, vor sa isi rezolve probleme", le mai completeaza aceasta portretul utilizatorilor de Twitter.
Userii de Facebook, cealalta retea sociala cu mare priza la internauti in Romania, sunt ochi si urechi la ce spun userii de Twitter, insa sunt mai putin activi decat acestia (intra in retea cu precadere seara si in weekend). Sunt perceputi ca educati, young professionals, potrivit studiului Daedalus. "Acestia citesc bloguri, folosesc word of mouth atunci cand iau o decizie. Sunt focusati pe nevoia de apartenenta la un grup", ii descrie Madularea. Facebook este perceputa ca "reteaua care conteaza pentru mine, reteaua care imi respecta intimitatea, un instrument pentru managementul propriei imagini". Brandurile trebuie sa gaseasca solutii de a deveni prieteni cu utilizatorii de Facebook, indeamna Madularea.
Userii Hi5, o alta categorie raspandita in online-ul autohton, ii considera modele pe userii de Facebook, insa cred ca regulile de acolo sunt prea rigide. "Hi5-ul este OTV-ul Romaniei, in ochii specialistilor: locul cu cea mai mare audienta, insa de care lumea se fereste. Sunt considerati indecenti si superficiali", spune lucrurilor pe nume Madularea. Specialistul Daedalus avertizeaza, totusi, ca Hi5 poate fi pentru unii utilizatori un loc al nostalgiilor, unde regasesti prietenii din liceu.
Valorile retelelor sociale in ochii romanilor
- Twitter = realizare, dezvoltare
- Facebook = stabilitate, apartenenta
- Hi5 = orientare catre sine
Pentru companiile care vor sa se indrepte inspre o retea sau alta pentru a se promova, Madularea are cateva sfaturi: "Brandurile care ofera inovatie, statut, intelepciune, aleg Twitter. Cele care mizeaza pe ingrijire, apartenenta, protectie merg inspre Facebook. Brandurile care vorbesc despre rasfat personal, sexualitate, popular ar face bine sa intre pe Hi5".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice