Google ia pulsul economiei si indica semne bune
Data publicarii: 16-09-2009 | ActualitateRomanii s-au obisnuit cu ideea de criza si chiar exista minime semne de ameliorare a economiei. Aplicatia Google Trends, care arata frecventa de cautare a unor termeni in motorul de cautare, arata un interes crescut fata de oportunitatile de creditare sau de leasing.
Cautarile in programul care acceseaza Internet Google ale termenului "credit" au inregistrat in iulie 2009, fata de inceputul anului, o crestere de aproximativ 40%, urmata de o scadere identica in luna septembrie. Deoarece cautarile dupa termenii "rata" si "dobanda" s-au mentinut constante de la inceputul anului, se poate trage concluzia ca utilizatorii motorului de cautare Google sunt interesati de oportunitatile de creditare, fara a tine cont prea mult de costuri. Totusi, fata de septembrie 2008, numarul chestionarilor despre "credite" a scazut cu 50%.
Dupa ce anul trecut cautarile pe Internet ale unor cuvinte precum "munca" sau "somaj" atinsesera un minim al ultimilor ani, in 2009, interesul internautilor romani pentru cei doi termeni a crescut.
Astfel, in septembrie anul curent, cautarile acestor doua cuvinte au consemnat o crestere de circa 25% pentru "munca", respectiv o dublare pentru "somaj", fata de septembrie anul trecut. Cautarile celor doua cuvinte s-au inmultit incepand cu iulie 2009, chiar in perioada concediilor de vara, atingand nivelurile inregistrate in ianuarie, cand criza isi facea pe deplin resimtite efectele in Romania.
Cautarile cuvantului "pret" au ajuns in acest moment sa fie cu circa 60% mai ridicate decat nivelul consemnat anul trecut in aceeasi perioada. De altfel, intre anii 2006 si 2008, interesul pentru termenul "pret" a ramas oarecum constant, cresterea frecventei de cautare pe Google venind pe fondul crizei. In acelasi timp, cautarile termenului "inflatie" au fost foarte putine si s-au pastrat constante chiar si in timpul crizei, de unde ar putea rezulta ca majoritatea oamenilor nu stiu ce inseamna acest indicator macroeconomic.
O comparatie intre numarul cautarilor pentru termenii "apartamente" si "garsoniere" dezvaluie aspecte interesante. Daca imediat dupa declansarea crizei numarul de cautari a scazut cu 50% atat in cazul termenului "apartamente", cat si pentru "garsoniere", din vara acestui an, evolutiile sunt diferite. Cautarile pentru prima categorie au crescut cu 20% in perioada iunie-septembrie (nivel maxim de crestere de 50% in iulie) si s-au majorat cu 10% in aceeasi perioada in cazul garsonierelor. Concluziile care pot fi trase sunt ca romanii se afla in cautarea unor standarde de locuire superioare, dorinta lor fiind accentuata si de o diminuare mai mare a preturilor la apartamentele cu doua si cu trei camere decat cele la garsoniere. Numarul de cautari dupa termenul "apartamente" a crescut la un nivel neintalnit anul trecut, posibil si datorita Programului "Prima casa" ce promitea mult la inceput.
Programul guvernamental "Prima casa" a trezit interesul maxim pe motorul de cautare in iulie, cand numarul interogarilor a fost de sapte ori mai mare decat media interogarilor pe intreaga perioada. Faptul ca romanii si-au pierdut ulterior interesul fata de program o dovedeste prabusirea numarului de interogari la un nivel egal cu cel din prima luna de la lansarea programului (70% din medie).
Cat priveste activitatea pietei bursiere, criza s-a simtit doar in primele luni ale acesteia. Cautarile referitoare la "bursa" si "BVB" (Bursa de Valori Bucuresti - n.r.) s-au mentinut cu incepere din februarie, simtindu-se o mica revigorare a interesului fata de acestea in ultimele doua luni. Oricum, numarul de cautari este mai mic cu 50% fata de varful intalnit la inceputul anului 2005, explicatia posibila fiind o anumita profesionalizare a cautarilor in ultimii ani spre site-uri dedicate activitatii bursiere.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului