Un nevazator acuza BT ca nu vrea sa-i elibereze un card
Data publicarii: 15-09-2009 | Finante-BanciConstanteanul Radu Vasile a reclamat Banca Transilvania la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii pe motiv ca i-a refuzat activarea serviciului de plati online si deschiderea unui cont cu card, deoarece ar fi nevazator.
"Deschideti bine ochii cand semnati un contract cu banca!". Acest sfat poate capata valente neasteptate daca clientul e nevazator, sustine Radu Vasile, un tanar din Constanta care s-a dus la banca sa-si deschida un cont si serviciul de plati online. Vasile povesteste ca functionarii de la doua agentii ale Bancii Transilvania din Constanta i-ar fi refuzat solicitarea, pe motiv ca nu vede si n-ar putea sa-si foloseasca astfel cardul si serviciul online.
El a reclamat banca si la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD), care a declansat o ancheta in acest caz. Versiunea lui Radu Vasile, desi infirmata de oficialii bancii, e intarita de Asociatia Nevazatorilor din Romania, care pretinde ca multi dintre membrii ei au fost refuzati de-a lungul timpului de diverse banci la acordarea de credite, tot din acelasi motiv, al handicapului.
Cat din aceasta poveste se datoreaza unor reguli interne (dar nedeclarate) ale bancilor si cat prejudecatilor cu care unii functionari ai acestora inca-si mai trateaza clientii ramane sa fie stabilit de cercetarea declansata de CNCD in acest caz ,catalogat chiar de presedinta interimara a Consiliului ca fiind fara precedent.
Simte computerul cu degetele si-l "vede" cu urechile
Radu Vasile s-a nascut cu o deficienta de vedere, iar in timpul studentiei atrofia nervului optic s-a agravat si l-a lasat total fara vedere. Totusi, a terminat Facultatea de Matematica-Informatica din Constanta si a completat-o cu un master la Facultatea de Cibernetica din cadrul ASE Bucuresti. Acum e un programator apreciat.
Ca orice utilizator pasionat de computere, Radu folosea pana de curand sistemul online banking de la Raiffeisen, banca la care avea cardul de salariu. Cum banca a decis sa introduca sistemul cu digipass pentru autentificarea utilizatorilor, Radu s-a trezit exclus din categoria clientilor bancii, din cauza faptului ca nu putea sa foloseasca digipass-ul.
"Din 2000 pana acum am avut carduri la BCR, Banc Post, BRD, iar din 2006, la cererea angajatorului meu de atunci, am facut la Raiffeisen, pentru salariu. Imi place sa lucrez cu cardul, pentru ca e mai sigur decat sa umblu cu cash, ca sa ma fure unul si altul cand merg cu mijloacele de transport in comun", isi motiveaza Radu nevoia normala.
El povesteste ca atunci cand merge la magazine foloseste cardul ca orice client, cu diferenta ca tasteaza PIN-ul numai dupa ce o persoana care il insoteste ii confirma ca suma este cea corecta. "Niciodata nu merg la magazin singur. In Romania zilelor noastre, un nevazator se descurca destul de greu singur pe strada, asa ca, sa se duca singur la supermarket e un vis", admite Radu.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice