Bancherii: Nu putem negocia rate mai mici cu toti clientii
Data publicarii: 14-09-2009 | Finante-BanciLa mai bine de jumatate de an de la inceputul campaniei de restructurare a creditelor, respectiv de gasire a unor solutii de catre bancheri pentru ca clientii sa isi poata plati mai usor ratele, efectele inca sunt sub asteptari.
"Nu se pot gasi solutii in toate cazurile, intrucat unii clienti nu au modele de afaceri viabile in perioada de criza. Exista multi clienti pentru care nu se vor putea gasi solutii", a declarat Sergiu Oprescu, presedintele Alpha Bank, citat de Mediafax. Pana acum, banca a primit cereri de restructurare de la cateva sute de clienti, atat persoane fizice, cat si juridice. Metoda principala de restructurare a creditelor este rescadentarea, respectiv prelungirea maturitatii imprumutului pentru a micsora rata lunara. Bancherii ofera aceasta optiune in special clientilor cu credite ipotecare in valuta, carora ratele le-au crescut atat datorita aprecierii dobanzilor, cat si deprecierii leului.
La firme, solutiile depind de fiecare caz in parte
In cazul firmelor, al creditelor acordate persoanelor juridice, este nevoie de o confirmare a faptului ca afacerile sunt "sanatoase" si ca riscul unui eventual faliment sau al neplatii este mic.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice