Functionarii publici pot lucra si in domeniul privat, a decis Guvernul
Data publicarii: 07-09-2009 | ActualitateFunctionarii publici pot exercita functii si in domenii de activitate din sectorul privat, care nu au legatura "directa sau indirecta cu atributiile exercitate", prevede "Legea cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice" ce urmeaza a fi trimisa in Parlament.
"Functionarii publici pot exercita functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice, al creatiei literar-artistice si in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public potrivit fisei postului", se arata in forma finala a proiectului Legii unitare de salarizare, rezultat in urma analizei facute sambata si duminica de reprezentantii guvernului cu cei ai FMI si ai Comisiei Europene.
Ultima forma a Legii unitare prevede un coeficient maxim de salarizare pentru functia de prefect de 7,4, iar pentru un secretar general de 7,2.
Documentul mai prevede ca salariul minim de incadrare pentru de angajatii cu studii superioare care lucreaza in sectorul public este de 1,75 salarii minime, iar cel mai mic venit este echivalentul a 1,2 salarii minime.
Un secretar de judet, treapta I, respectiv al municipiului Bucuresti, are un coeficient in grila de 6,5, in timp ce un secretar de municipiu resedinta de judet cu peste 320.000 de locuitori si un secretar de sector echivalentul a 6,35 salarii minime.
Totodata, un secretar de primarie, treapta I de salarizare, al unui municipiu cu peste 320.000 de locuitori va castiga 6,2 salarii minime, in timp ce un secretar de oras intre 5,15 si 5,3 salarii minime. Un secretar de comuna, treapta I de salarizare, va avea un venit cuprins intre 4,9 si 5,1 salarii minime, in functie de numarul de locuitori ai localitatii.
"Functionarii publici care ocupa in conditiile legii functii publice de conducere de secretar al comunei si nu au absolvit studiile superioare juridice sau administrative beneficiaza de salariul de baza prevazut de prezenta lege diminuat cu 15%", se mai arata in Legea unitara de salarizare.
Totodata, un director general intr-o primarie va castiga maximum 5,4 salarii minime, in timp ce un sef de birou intre 4,55 si 4,55 salarii minime. Consilierii si inspectorii vor primi intre 1,8 si 3,6 salarii minime, in functie de treapta de salarizare si vechime, in timp ce un consilier debutant cu studii superioare va avea 1,75 salarii minime.
Cel mai mic salariu ii va reveni unui referent debutant cu studii medii, acesta avand un coeficient in grila de salarizare egal cu 1,2.
Pe de alta parte, managerii publici vor castiga in functie de grade intre 5 si 7 salarii minime pe economie.
Guvernul isi va angaja raspunderea pe Legea educatiei nationale, Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice si Legea privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor cu Comisia Europeana si FMI.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani