Cu cat iti creste salariul daca treci de la servicii la vanzari
Data publicarii: 01-09-2009 | HR/CariereO parte dintre angajatii din diverse domenii au fost nevoiti sa "migreze" in perioada de criza dinspre servicii catre vanzari, in cadrul aceleiasi companii, ceea ce le-a adus posibilitatea de a primi un bonus de pana la 20% la venituri, dar si un salariu fix diminuat.
"Cei care au acceptat aceasta migrare de la servicii si tehnic catre vanzari isi pastreaza, per total, veniturile neschimbate. Bonusurile pot aduce un plus de 10-20% din salariu, iar daca salariul fix s-a diminuat intre timp, diferenta nu exista", spune Daniela Necefor, managing partner al firmei de resurse umane Total Business Solutions.
Potrivit acesteia, comisionul variaza foarte mult in functie de domeniul in care activezi si de produsul pe care il vinzi. Variatiile procentuale sunt foarte mari - de la 2% la 50% din valoare vanzarilor.
"Una este sa vinzi masini, caz in care obtii un comision de o singura cifra, si alta este sa vinzi pixuri sau creioane, caz in care comisionul este mult mai mare", explica Necefor.
"Ca orice alta schimbare, tranzitia de la servicii la vanzare genereaza reactii diverse: unii considera ca li se cere sa preia un rol cu totul nou, altii o resping de la inceput, altii se bucura sau sunt curiosi, multi sunt foarte speriati", spune Andreea Sandu, senior trainer & consultant la firma Achieve Global.
Pentru angajatii care desfasoara activitati de customer service, tranzitia la vanzari este cea mai usoara, deoarece atat oamenii de vanzari, cat si cei de customer service au ca obiectiv final satisfacerea nevoilor clientului si parcurg, de fapt, aceleasi etape in cadrul unei discutii cu clientul, precizeaza consultantul Achieve Global.
"Sa spunem, de exemplu, ca un client suna pentru a obtine informatii legate de serviciul internet pe care il utilizeaza. Pentru a intelege ce fel de informatii ii sunt necesare clientului, furnizorul de servicii adreseaza intrebari. In aceasta etapa, descopera ca nevoile clientului sau ar fi mult mai bine acoperite de un alt pachet de servicii din oferta. Atunci, el are optiunea de a-i cere clientului acordul pentru a-i prezenta un pachet care va raspunde cu mult mai bine nevoilor sale decat cel pe care il utilizeaza acum", explica Andreea Sandu procesul de trecere de la servicii la vanzare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman