Multe hoteluri de pe Litoral trag oblonul de la 1 septembrie
Data publicarii: 31-08-2009 | TurismNesiguranta locurilor de munca si a veniturilor a afectat anul acesta nu numai bugetul de vacanta al romanilor, ci si veniturile agentiilor de turism. Foarte multi turoperatori "plang" dupa vanzarile record cu care erau obisnuiti, insa nu scad nici in ruptul capului din tarife. Nici in varf de sezon, litoralul romanesc nu a reusit sa atraga in vara aceasta prea multi turisti, desi hotelierii nu au mai operat majorarile de tarife saptamanale cu care ne obisnuisera in ultimii ani. Singura solutie pentru a-si mai regla veniturile raman programele speciale care se vor derula incepand de maine. Insa si aici apar contradictii. O parte dintre unii turoperatori se lauda ca vanzarile merg bine, in timp ce altii sustin ca nu reusesc sa vanda, chiar daca pachetele au tarife promotionale.
Sezonul estival atipic, pe fondul crizei internationale, le-a dat peste cap socotelile multor turoperatori, sustin surse din domeniu. Desi nimeni nu recunoaste acest lucru, o mare parte a agentiilor de turism este nemultumita de vanzarile slabe inregistrate. Din acest motiv, pe final de sezon recurg la o ultima solutie: promovarea pachetelor speciale. Chiar si asa, romanii nu par interesati de tarifele promotionale.
"Pe litoral, de obicei, vanzarile scad foarte mult in septembrie, comparativ cu iulie si august. Deja, incepand de la 1 septembrie, multe hoteluri inchid, raman deschise doar cele cu un management flexibil si cele care intra in programele speciale. Problema litoralului romanesc este ca nu exista o perioada de tranzitie intre varful de sezon si capat. Sfarsitul de sezon este abrupt, in special din cauza vremii. Ramane de vazut daca programele speciale care se desfasoara la inceputul toamnei vor atrage mai multi turisti. Pana la urma, cei care au avut buget au mers in varf de sezon, cei care nu au avut buget au renuntat la vacanta anul acesta. Pe de alta parte, varful de sezon de la noi coincide cu cel din Bulgaria, Grecia si Turcia, iar pe final nu ne mai comparam cu vecinii nostri care, fiind mai la sud, beneficiaza de conditii meteorologice favorabile si in septembrie", a spus Ciprian Enea, consultant Besttourism.
In schimb, reprezentantii asociatiilor si federatiilor din turism, care au lansat programele speciale, sustin ca vanzarile pentru luna septembrie merg bine. "Fiind an de criza, multi dintre cei care voiau sa vina la mare au asteptat acest program cu preturi mai accesibile", a declarat Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
La randul sau, Dragos Raducan, secretarul general al Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), a spus ca programele sunt destinate celor care au venituri reduse. "Din cauza climatului economic, foarte multi si-au amanat concediul asteptand sa vada ce se intampla cu veniturile si cu serviciile lor, iar acum, avand o oarecare siguranta, s-au decis si in privinta vacantei", a adaugat Dragos Raducan.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman