Consortiu de site-uri platite, propus de Murdoch

Data publicarii: 24-08-2009 | Media

Gigantul media News Corporation incearca sa ajunga la un acord cu mai multe companii rivale pentru a percepe taxe asupra continutului online. Jonathan Miller, Chief Digital Officer al News Corp., a purtat discutii despre plata site-urilor de stiri cu reprezentanti ai New York Times, Washington Post, Hearst si Tribune.

Intentia News Corporation este de a limita, prin formarea acestui consortiu, optiunile utilizatorilor de a migra catre alte site-uri similare, dar care au continut gratuit. Altfel spus, de a constrange cititorii sa-si faca abonamente. Informatia vine la scurt timp dupa ce mogulul media Rupert Murdoch a anuntat ca News Corp. va introduce taxe pentru accesarea continutului de pe site-urile sale de stiri, inclusiv pentru editiile online ale "The Times" si "The Sunday Times".

Potrivit lui Murdoch, sistemul de plata va intra in vigoare in 2010. "LA Times", care apartine Tribune (cu care Miller a "tratat" subiectul taxei online), citat de "The Guardian", anunta ca Jonathan Miller ar fi pozitionat News Corp. ca cea mai potrivita companie dispusa sa "ghideze" industria de stiri online catre un sistem de plata.

Motivul ar fi acela ca grupul media deja percepe taxe pentru site-ul publicatiei "Wall Street Journal", avand totodata si avantajul faptului ca este o companie care opereaza la nivel global, in Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Europa, Australia si Asia. Potrivit "LA Times", Miller tinteste un rol mai mare pentru News Corporation in revolutionarea industriei online si a dezvoltarii unui nou tip de ­business.

Propunerea pe care ar putea sa o faca News Corp. companiilor concurente este cea de unica inregistrare, cu un singur model de plata, sistem ce ar functiona asupra unei game largi de site-uri.

Abonament unic pentru mai multe site-uri

Scopul unui astfel de abonament "universal" este acela de a evita o "invazie" de sisteme de taxare. Astfel, planul companiei este similar cu proiectul Journalism Online, dezvaluit in aprilie de "veteranul" media Steve Brill, care declara ca lansarea unei platforme de continut online va duce la cresterea incasarilor din publicitate.

In urma cu o saptamana, Journalism Online anunta ca peste 500 de site-uri de reviste si de ziare intentioneaza sa se alature sistemului prin care se vor percepe taxe asupra continutului online.

De curand, publicatiile britanice "Financial Times" si "The Guardian" si-au aratat disponibilitatea de a prelua ideea de continut platit. Editorul Lionel Barber, de la "Financial Times", a declarat ca industria ziarelor trebuie sa introduca continut online contra cost, argumentand ca alte site-uri ar putea sa preia modelul publicatiei.

La inceputul lunii, "Financial Times" anunta ca ar putea recurge la un sistem de plata pe articol (pay-per-article). La randul sau, "The Guardian" ia in considerare lansarea unui "club al membrilor" pentru abonati, prin care va oferi beneficii in plus cititorilor, cum ar fi continut exclusiv sau evenimente transmise live, pentru abonamentele anuale sau lunare.

Integral in Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: