Top 10 cele mai bine vandute marci auto in lume
Data publicarii: 24-08-2009 | AutoCele mai recente date anuntate de Automotive News Data Center, valabile pentru prima jumatate a anului 2009, indica o schimbare spectaculoasa in top cinci cele mai bine vandute marci pe plan mondial.
Este vorba de schimbarea locurilor intre Ford si concernul sud-coreean Hyundai-Kia. Astfel, cu doar 8.000 de automobile in plus, coreenii trec in fata constructorului american, reusind performanta ca doar intr-un singur an sa urce doua pozitii.
Succesul marcilor coreene se explica, in cea mai mare masura, prin pretul net inferior fata de masini consacrate, criteriu care se pare ca a primat in decizia cumparatorilor in conditiile adancirii crizei financiare. In plus, calitatea foarte buna a modelelor Kia si Hyundai, alaturi de extinderea cotei de piata in SUA sunt factori suplimentari care au dus la afirmarea coreenilor in randul celor mai mari producatori auto.
Primele trei pozitii ale clasamentului raman neschimbate, cu Toyota lider. Cele 3.564.105 unitati vandute reprezinta o scadere de 26% fata de anul precedent. GM, ocupa locul doi, cu 3.552.722 unitati vandute in intreaga lume. Pe locul trei sunt germanii de la Volkswagen, iar dupa Hyunday-Kia si Ford, ocupantii locurilor patru si cinci, cu 2.153.000, respectiv 2.145.000 unitati vandute, urmeaza PSA Peugeot-Citroen, Honda, Nissan, Suzuki si Renault.
De mentionat ca nu mai putin de patru pozitii sunt ocupate de constructorii niponi, Japonia fiind tara cu cea mai dezvoltata industrie auto. Pe de alta parte, daca alianta Renault-Nissan ar fi considerata drept un singur producator, locul pe care s-ar clasa ar fi patru, cu 2.600.000 masini.
Top 10 cele mai bine vandute marci auto in lume
- Toyota
- GM
- Volkswagen
- Hyunday-Kia
- Ford
- PSA Peugeot Citroen
- Honda
- Nissan
- Suzuki
- Renault
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări