Afacerile agentiilor media au crescut cu doua cifre anul trecut
Data publicarii: 21-08-2009 | MediaMajoritatea agentiilor media de top 10 au inregistrat anul trecut cresteri de doua cifre ale afacerilor, noteaza Financiarul. Specialistii estimeaza pentru 2009 reducerea pietei de pana la 20%-40%.Â
Cea mai mare cifra de afaceri a avut-o in 2008 (ca si in 2007)Â Zenith OptiÂmedia, care a cumparat spatiu publicitar de peste 62,6 milioane de euro. Afacerile Zenith Optimedia au crescut anul trecut, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor, cu 13% fata de 2007, insa profitul net a cunoscut o usoara dimiÂnuare, pana la 1,73 milioane de euro, de la 2,2 milioane euro in 2007. De altfel, cu mici exceptii, (respectiv MediaCom si Media Investment), care au cunoscut scaderi mai mult sau mai putin modeste ale cifrei de afaceri in 2008 versus 2007, primele 10 companii media au crescut anul trecut. TreÂbuie amintit faptul ca difeÂrenta destul de mare intre cifrele de afaceri si profiturile nete este explicabila avand in vedere faptul ca agentiile de media doar ruleaza bugetele pentru publicitate.
Business dublu
Printre companiile de media care aproape si-au duÂblat in 2008 businessurile se numara Mindshare Media si Starcom Media. Prima dintre aceste companii a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de aproape 50 de milioane de euro, (calculata la un curs mediu al euro de 3,68 lei), in vreme ce in 2007 Mindshare aduna o cifra de afaceri de 25 de milioane de euro (curs mediu 3,33 lei/euro), potrivit datelor MF.
De asemenea, si agentia de media a grupului Leo Burnett a marcat o crestere spectaculoasa a cifrei de afaceri. Astfel, Starcom Media a crescut de la aproape 27 de milioane de euro, cat inregistra in 2007, la peste 41 de milioane de euro in 2008. Agentia de media a grupului Leo Burnett puncteaza si la capitolul profitabilitate, fiind una dintre cele mai eficiente agentii din topul companiilor de media. Astfel, in 2008, profitul Starcom Media a fost de 1,4 milioane de euro, iar la polul opus s-a situat compania United Media, care a inreÂgistrat un profit de putin peste 50 de mii de euro, in scadere cu peste 50% fata de 2007. Scaderi mai accentuate ale profitului net au inreÂgistrat si Media InvestÂment, de aproximativ 45%, pana la 1,66 milioane de euro, preÂcum si Optimedia (-51%) , pana la 56.641 de euro.
In topul celor mai puternice agentii de media ar intra cu usurinta si agentia de media a grupului McCann Erickson, Universal McCann, dar neavand statut juridic sta sub umbrela companiei-mama, a carei cifra de afaceri o influenteaza semnificativ, avand conturi precum VodaÂfone sau Coca-Cola. Daca in 2007 grupul inregistra o cifra de afaceri de aproape 58 de milioane de euro, in 2008 datele MF indica o cifra de aproape 76 de milioane de euro.
Oficialii grupului de comunicare au anuntat ca cifra de afaceri a McCann Erickson (agentia de media Universal McCann si agentia de publicitate McCann Erickson) aferenta anului 2008 a fost de aproximativ 83 de milioane de euro. "Cifra de afaceri a Universal McCann a fost de aproximativ 70 de milioane de euro, iar diferenta de bani (necuprinsa la Ministerul Finantelor) este data de contracte in 3 parti, mai exact de plati facute de clienti direct catre furnizori Universal McCann", au precizat oficialii companiei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman