Peugeot RCZ dezvaluit inainte de debutul de la Frankfurt
Data publicarii: 19-08-2009 | AutoFrancezii de la Peugeot nu au mai asteptat Salonul Auto de la Frankfurt de luna viitoare si au dezvaluit in aceasta dimineata cea mai noua creatie a lor, coupe-ul RCZ, viitorul rival pentru Audi TT.
Noul Peugeot RCZ, primul model din istoria marcii care nu foloseste in denumirea sa traditionalul sistem de numerotare cu unul sau doi de zero, este un coupe sportiv cu o inaltime de doar 1,36 metri si o configuratie a interiorului cu 2+2 locuri.
Din punct de vedere estetic, noul RCZ este extrem de asemanator cu conceptul 308 RCZ din care deriva modelul francez, care a fost prezentat tot la Frankfurt, in 2007. Astfel, coupe-ul are un aspect agresiv, prezentand o caroserie cu bosaje supradimensionate, un acoperis cu o curbura unica pozitionata de-a lungul siluetei lui RCZ, care se prelungeste pe luneta. Plafonul poate fi comandat si din firba de carbon.
Peugeot ofera clientilor sansa de a-si personaliza propria masina cu o gama variata de optionale, intre care acoperis in diverse nuante (crom negru sau satin), seturi de jante din aliaj de 18 si 19 inch finisate in negru mat sau polisat, gri petrol sau diamant), detalii de design pentru partea frontala vopsite in negru lucios sau carcasa din carbon pentru oglinzile laterale.
La interior, RCZ poate gazdui doi adulti pe din fata, in timp ce scaunele din spate pot fi folosite ocazional. Altfel, ele pot fi rabatate pentru a spori volumul portbagajului de 384 de litri. Desi plansa de bord este preluata de la hatchback-ul 308, designerii Peugeot au condimentat habitaclul cu materiale, texturi si finisaje de o calitate exceptionala, cum ar fi pielea Nappa.
Coupe-ul francez foloseste pe puntea fata o versiune imbunatatita a suspensiei MacPherson, iar pe spate una cu bara de torsiune. Comparativ cu Peugeot 308, garda la sol a lui RCZ a fost coborata cu 20 mm, iar centrul de greutate cu 40 mm, in timp ce ecartamentul fata a fost marit cu 54 mm, iar cel posterior cu 72 mm. De asemenea, RCZ a primit o directie hidraulica, sistemul de franare este prevazut cu discuri pe toate cele patru roti, in timp ce sistemul Hill Assist cuplat cu ESP este oferit standard in toata gama. Ca dotari, Peugeot RCZ este echipat cu sistemul multimedia Peugeot Connect 3D, sistem audio Hi-Fi JBL si conexiune USB.
Noul RCZ va fi oferit in trei versiuni de motorizare care respecta normele de poluare Euro 5. Varful de gama va fi un propulsor pe benzina bi-turbo 1.6 THP, care produce 200 CP la 5.000 rpm si 255 Nm de cuplu la 1.700 rpm (sau 275 Nm cu functia overboost), ce va fi conectat la o transmisie manuala cu 6 trepte.
Cu acest motor sub capota, RCZ sprinteaza de la 0-100 km/h in 7,6 secunde si de la 80-120 km/h in 6,5 secunde, in treapta a cincea de viteza. Modelul consuma in medie in aceasta varianta 7,1 l/100 km si degaja in aer 165 g CO2 per kilometru.
RCZ poate fi comandat si cu un motor turbo 1.6 THP care dezvolta 156 CP la 5.800 rpm si 240 Nm de cuplu, disponibili de la numai 1.400 rpm. Constructorul francez a anuntat un consum mediu de 6,9 l/100 km pentru modelul cu transmisie manuala si un nivel al emisiilor de CO2 de 159 g/km.
Pentru fanii diesel a fost pregatit un motor turbodiesel de 2,0 litri, care genereaza 163 CP la 2.750 rpm si un moment maxim de 340 Nm la 2.000 rpm. In aceasta versiune, RCZ are un consum combinat de 5,4 l/100 km si emisii de 139 g/km.
Peugeot a anuntat ca noul RCZ va fi construit de Magna Steyr in Austria, la un centru de productie specializat in modele exclusiviste, si va fi lansat pe piata in primavara anului 2010.
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii