Rau-platnicii se simt stresati de banci
Data publicarii: 19-08-2009 | Finante-BanciRomanii care nu reusesc sa-si achite ratele la timp se plang ca recuperatorii de datorii ii asalteaza cu telefoane.
Am luat un credit si s-a intamplat sa intarzii cu plata ratei. Am fost sunat de trei-patru ori pe zi de catre angajatii bancii pentru a ma presa sa ma grabesc cu plata. Ma hartuiesc. Nu mi se pare o procedura legala. Ei trebuie sa faca ceea ce au de facut: de exemplu, sa-mi puna penalitati. Aceste telefoane primite zilnic, atat pe fix, cat si pe mobil, mi se par revoltatoare. Am locuit foarte multi ani in alte state din Europa, dar asa ceva nu am mai intalnit", povesteste, revoltat, Cristian Preda.
Procedura e folosita de cele mai multe institutii bancare, mai ales dupa ce numarul restantierilor s-a ingrosat substantial din cauza crizei.
Ce spun reprezentantii bancilor
Reprezentantii bancii ING spun ca demersurile lor au ca scop mentinerea unei relatii amiabile, incercand evitarea rezilierii contractului si executare silita in cazul unor intarzieri mari. "In plus, bancile au obligatia legala de a informa clientii cu privire la intarzierea la plata, semnalandu-le riscul raportarii la Biroul de Credite, cu consecintele aferente", afirma Camelia Lazurean, PR-ul bancii ING.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des