Rau-platnicii se simt stresati de banci
Data publicarii: 19-08-2009 | Finante-BanciRomanii care nu reusesc sa-si achite ratele la timp se plang ca recuperatorii de datorii ii asalteaza cu telefoane.
Am luat un credit si s-a intamplat sa intarzii cu plata ratei. Am fost sunat de trei-patru ori pe zi de catre angajatii bancii pentru a ma presa sa ma grabesc cu plata. Ma hartuiesc. Nu mi se pare o procedura legala. Ei trebuie sa faca ceea ce au de facut: de exemplu, sa-mi puna penalitati. Aceste telefoane primite zilnic, atat pe fix, cat si pe mobil, mi se par revoltatoare. Am locuit foarte multi ani in alte state din Europa, dar asa ceva nu am mai intalnit", povesteste, revoltat, Cristian Preda.
Procedura e folosita de cele mai multe institutii bancare, mai ales dupa ce numarul restantierilor s-a ingrosat substantial din cauza crizei.
Ce spun reprezentantii bancilor
Reprezentantii bancii ING spun ca demersurile lor au ca scop mentinerea unei relatii amiabile, incercand evitarea rezilierii contractului si executare silita in cazul unor intarzieri mari. "In plus, bancile au obligatia legala de a informa clientii cu privire la intarzierea la plata, semnalandu-le riscul raportarii la Biroul de Credite, cu consecintele aferente", afirma Camelia Lazurean, PR-ul bancii ING.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii