Rau-platnicii se simt stresati de banci
Data publicarii: 19-08-2009 | Finante-BanciRomanii care nu reusesc sa-si achite ratele la timp se plang ca recuperatorii de datorii ii asalteaza cu telefoane.
Am luat un credit si s-a intamplat sa intarzii cu plata ratei. Am fost sunat de trei-patru ori pe zi de catre angajatii bancii pentru a ma presa sa ma grabesc cu plata. Ma hartuiesc. Nu mi se pare o procedura legala. Ei trebuie sa faca ceea ce au de facut: de exemplu, sa-mi puna penalitati. Aceste telefoane primite zilnic, atat pe fix, cat si pe mobil, mi se par revoltatoare. Am locuit foarte multi ani in alte state din Europa, dar asa ceva nu am mai intalnit", povesteste, revoltat, Cristian Preda.
Procedura e folosita de cele mai multe institutii bancare, mai ales dupa ce numarul restantierilor s-a ingrosat substantial din cauza crizei.
Ce spun reprezentantii bancilor
Reprezentantii bancii ING spun ca demersurile lor au ca scop mentinerea unei relatii amiabile, incercand evitarea rezilierii contractului si executare silita in cazul unor intarzieri mari. "In plus, bancile au obligatia legala de a informa clientii cu privire la intarzierea la plata, semnalandu-le riscul raportarii la Biroul de Credite, cu consecintele aferente", afirma Camelia Lazurean, PR-ul bancii ING.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani