Salarii de pana la 6.000 de euro pentru directorii de vanzari
Data publicarii: 17-08-2009 | HR/CariereSalariul unui director de vanzari de pe piata locala variaza intre 2.000 si 6.000 de euro net, iar bonusurile si beneficiile anuale acordate pentru o astfel de pozitie pot depasi in cuantum valoarea salariului pe un an, potrivit unui studiu realizat de compania de training Accelera.
Specialistii in resurse umane sustin ca exista intotdeauna o legatura directa intre performanta individuala si modul in care angajatii sunt recompensati din punct de vedere financiar. Astfel, chiar si in contextul economic actual, oamenii de vanzari performanti pot obtine venituri la nivelul celor inregistrate anul trecut.
"In ciuda contextului economic actual, exista firme care au grija de salariatii performanti. Aceasta grija se manifesta in special la nivel de top management. Din datele pe care le avem, la nivel de director de vanzari si/sau director comercial, se ofera salarii lunare cuprinse intre 2.000 si 6.000 de euro net lunar, la care se adauga o serie de bonusuri si prime anuale, care pot depasi in cuantum valoarea salariului pe un an", spune Bogdan Comanescu, director general in cadrul companiei de training Accelera. Potrivit acestuia, printre cele mai frecvente beneficii se numara zile libere suplimentare, tichete de masa, tichete cadou sau de vacanta, coaching pentru cresterea eficientei in munca si masina de lux.
"Una dintre atractiile non-financiare pentru pozitiile de top din vanzari este libertatea de decizie. In special in domeniul vanzarilor, top managerii cauta acele pozitii in care pot beneficia de libertate de decizie cat mai mare cu privire la cheltuieli, buget, strategie, anagajari sau pregatire profesionala", adauga Comanescu. Potrivit studiului Global Compensation Planning Report, realizat anul trecut de compania de consultanta in resurse umane Mercer, directorii de vanzari romani erau platiti cu 15% mai bine decat colegii lor din Cehia si cu 50% mai bine decat cei din Bulgaria. In Slovacia, salariul pentru o astfel de pozitie varia anul trecut intre 2.000 si 4.000 de euro, iar in Cehia, salariul unui manager de vanzari din FMCG era cuprins intre 2.400 si 4.500 de euro lunar.
"Este adevarat ca, in vremuri provocatoare precum cele pe care le traim, exista adesea senzatia ca, desi iti faci treaba cel putin la fel de bine ca inainte, rezultatele intarzie sa apara", afirma Cosmin Joldes, partner channel manager pentru Romania si Serbia in cadrul firmei de training Achieve Global, divizie a United Business Development. In opinia acestuia, ar trebui sa existe intotdeauna o legatura directa intre performanta individuala si modul in care angajatii sunt recompensati din punct de vedere financiar.
"Recompensarea exclusiv financiara nu duce la motivarea angajatilor, fiind un factor de igiena, conform studiilor lui Herzberg. Altfel spus, existenta banilor nu motiveaza, lipsa lor insa demotiveaza. Iata principala cauza pentru care un bun performer va fi demotivat daca performanta lui nu determina in mod direct suma de bani pe care o va castiga, oricare ar fi contextul de business in care el actioneaza", sustine Joldes. Acesta mai spune ca masurile de reducere a salariilor si de eliminare a bonusurilor, luate de unele dintre firmele prezente in Romania, in speranta ca vor putea evita astfel restructurarile si disponibilizarea oamenilor, au avut un efect negativ.
"In multe dintre cazuri, au plecat cei mai buni oameni, talentele in care s-a investit in anii trecuti. Eliminarea comisioanelor determinate de performanta individuala poate determina plecarea oamenilor valorosi, care contribuie la atingerea rezultatelor", explica Joldes.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului