Va functiona planul lui Murdoch de a schimba internetul?
Data publicarii: 12-08-2009 | MediaSpecialistii britanici sunt pesimisti in ceea ce priveste succesul introducerii de taxe pentru accesarea publicatiilor online. Desi studiile nu-i dau mari sanse, Murdoch si alti reprezentanti din media testeaza diferite modele de a castiga bani din site-urile de stiri.
Pentru ca recesiunea si-a infipt adanc ghearele in trustul News Corp., magnatul Rupert Murdoch se gandeste sa taxeze utilizatorii pentru vizitarea site-urilor de stiri. Daca in 2005 prezicea ca viitorul internetului este in stransa legatura cu publicitatea online, acum Murdoch e de parere ca, daca oamenii vor sa-si citeasca stirile pe internet, trebuie sa plateasca acest serviciu.
Primul "site-cobai" pus la bataie de magnat este cel al publicatiei englezesti "Sunday Times", care va putea fi accesat contra-cost cel mai probabil in luna noiembrie a acestui an. Totusi, un studiu realizat in Marea Britanie arata ca putini dintre consumatorii englezi sunt dispusi sa plateasca pentru un continut care, in prezent, este disponibil gratuit.
Cercetarea arata ca doar 28% din cei 1.000 de repondenti ar plati pentru a vizita un site cu stiri. In plus, 75% din consumatori cred ca informatiile disponibile pe site-urile "The News of the World", "The Times" si "The Sun" pot fi gasite cu usurinta pe orice alte platforme de internet.
"Financial Times" vrea plata pe articol
Putine sunt ziarele care au indraznit sa perceapa taxe pentru continutul site-urilor. In SUA, editorii de continut online (publisheri) stau cu ochii pe site-ul "Arkansas Democrat-Gazette", una dintre publicatiile ce poate fi accesata cu bani. In mai, site-ul a avut doar 3.400 de abonati, ce au adus numai 200.000 de dolari. Un alt model pe care companiile de presa vor sa-l dezvolte este asa-numita plata-pe-articol (pay-per-article), idee insusita dupa strategia iTunes, un program lansat de Apple, prin intermediul caruia utilizatorii isi pot cumpara melodiile favorite.
Criticii contesta modelul, spunand ca o melodie poate fi ascultata la nesfarsit, in timp ce articolul este perisabil. "Financial Times" intentioneaza sa introduca modelul "plata-per-articol" incepand cu vara viitoare. "New York Times" a avut o alta strategie de a scoate bani din continutul online: plata pentru "continutul premium".
Adica pentru a accesa textele editorialistilor publicatiei. Din pacate, modelul implementat in perioda 2005 - 2007 nu a avut mare succes pentru ca articolele erau disponibile si pe alte site-uri. Intr-un final, conducerea a decis inchiderea serviciului sperand sa castige mai mult din publicitate.
Este greu de crezut ca modelul poate functiona, avand in vedere ca in majoritatea cazurilor aceleasi informatii pot fi gasite si pe site-urile gratuite.
In prezent, tot mai multi utilizatori isi iau informatiile de pe internet, insa publisherii inca nu au gasit o posibilitate prin care sa-si transforme audientele uriase in venituri comparabile cu cele din print.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului