Criza creste numarul falimentelor din media la aproape 50%
Data publicarii: 10-08-2009 | MediaUn studiu publicat de cotidianul The Guardian arata ca aproximativ 300 de companii din piata de publicitate si difuzare media au dat faliment din luna iunie a anului 2008 pana in perioada similara din acest an. Analiza realizata de compania de servicii profesionale, de consultanta si audit PricewaterhouseCoopers (PwC) releva faptul ca in cele doua industrii s-au produs 292 de insolvente pe parcursul acestor 12 luni. De asemenea, studiul PwC arata ca 211 companii de advertising au intrat in procesul de insolventa in acest interval, cifra ce reprezinta cu 50% mai mult decat se inregistrau la finele lui iunie 2008.
Totodata, nici sectorul companiilor de difuzare media nu a fost ocolit de efectele recesiunii economice, inregistrandu-se 81 de cazuri de insolventa, in perioada iunie 2008 - iunie 2009, indicand un avans cu mai mult de 40 de procente fata de intervalul precedent.
Reducerea bugetelor de publicitate a afectat mai ales companiile mici
David Lancefield, partener in cadrul PricewaterhouseCoopers, a afirmat ca lupta tot mai acerba a diviziilor de marketing de a reduce bugetele de publicitate a determinat falimentarea firmelor mici, care nu au putut face fata din punct de vedere financiar climatului economic nefavorabil.
"In prima instanta, consideram ca firmele mici se indreapta spre insolventa", a spus Lancefield. Mai mult, el a adaugat ca "scaderea bugetelor de publicitate afecteaza toate companiile, dar cel mai mult au de suferit, in prezent, companiile mici, independente, care nu au "buzunare adanci" sau posibilitatea de a se refinanta. Cei care au un numar mic de clienti sau care nu castiga noi proiecte devin victimele recesiunii".
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice