Criza creste numarul falimentelor din media la aproape 50%
Data publicarii: 10-08-2009 | MediaUn studiu publicat de cotidianul The Guardian arata ca aproximativ 300 de companii din piata de publicitate si difuzare media au dat faliment din luna iunie a anului 2008 pana in perioada similara din acest an. Analiza realizata de compania de servicii profesionale, de consultanta si audit PricewaterhouseCoopers (PwC) releva faptul ca in cele doua industrii s-au produs 292 de insolvente pe parcursul acestor 12 luni. De asemenea, studiul PwC arata ca 211 companii de advertising au intrat in procesul de insolventa in acest interval, cifra ce reprezinta cu 50% mai mult decat se inregistrau la finele lui iunie 2008.
Totodata, nici sectorul companiilor de difuzare media nu a fost ocolit de efectele recesiunii economice, inregistrandu-se 81 de cazuri de insolventa, in perioada iunie 2008 - iunie 2009, indicand un avans cu mai mult de 40 de procente fata de intervalul precedent.
Reducerea bugetelor de publicitate a afectat mai ales companiile mici
David Lancefield, partener in cadrul PricewaterhouseCoopers, a afirmat ca lupta tot mai acerba a diviziilor de marketing de a reduce bugetele de publicitate a determinat falimentarea firmelor mici, care nu au putut face fata din punct de vedere financiar climatului economic nefavorabil.
"In prima instanta, consideram ca firmele mici se indreapta spre insolventa", a spus Lancefield. Mai mult, el a adaugat ca "scaderea bugetelor de publicitate afecteaza toate companiile, dar cel mai mult au de suferit, in prezent, companiile mici, independente, care nu au "buzunare adanci" sau posibilitatea de a se refinanta. Cei care au un numar mic de clienti sau care nu castiga noi proiecte devin victimele recesiunii".
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii