Liniile aeriene pierd 90.000 de bagaje pe zi
Data publicarii: 30-07-2009 | TurismUn studiu al Comisiei Europene, facut public de comisarul european pentru transport, Antonio Tajani, a evidentiat faptul ca liniile aeriene s-au facut vinovate in 2008 de pierderea a circa 10.000 de bagaje pe zi in Europa si 90.000 de bagaje pe zi in intreaga lume, Tajani solicitand o ameliorare a situatiei, chiar daca procentajul bagajelor pierdute a scazut cu 20 la suta fata de anul 2007, scrie Der Spiegel.
In 2008, in aeroporturile din intreaga lume au fost pierdute 33 de milioane de valize si genti, indica studiul prezentat de comisarul european pentru transport la Bruxelles. Conform lui Tajani, acest lucru nu doar ca este neplacut pentru pasageri dar cauzeaza si cheltuieli considerabile, motiv pentru care el solicita o actiune mai rapida pentru a aduce problema sub control. Astfel, in fiecare stat membru ar trebui create agentii care sa analizeze situatia si sa acorde ajutor celor afectati, in conditiile in care anul trecut s-a inregistrat un numar de 32,8 milioane de bagaje pierdute, cel putin temporar, la nivel mondial. Potrivit Federatiei Europene de Pasageri (EPF), fiecare al 64-lea pasager din UE nu si-a primit bagajul imediat dupa terminarea zborului, la nivel mondial fiecare al 3.000-lea pasager fiind in aceasta situatie.
Motivele disparitiei bagajelor sunt diverse, explica Tajani. Uneori este vorba de erori, alteori de furt iar uneori se intampla ca numarul de cod aplicat pe bagaj sa nu functioneze cum trebuie. Tajani anunta o verificare a regulilor de despagubire in cazul bagajelor pierdute. Deocamdata, pasagerii pot pretinde o despagubire de maxim 1.100 de euro atunci cand bagajul lor este pierdut.
Tajani mai doreste sa usureze luarea la bord a gentilor de catre pasageri, intentionand de aceea sa verifice daca nu se pot aduce la acelasi nivel regulile referitoare la greutatea maxima a bagajelor de mana permise la bord, diferite de la o companie aviatica la alta. El si-a mai anuntat intentia de a aboli limitarile in ce priveste bauturile, sampoanele sau alte lichide transportate in bagajul de mana. Acest lucru nu va fi insa posibil pana ce nu vor fi instalate aparate moderne de control, care sa poata diferentia intre explozibilul lichid si substante lichide nepericuloase precum pasta de dinti sau parfumul. Deocamdata, tehnica respectiva se afla in stadiu de perfectionare si nu se poate spune cand va putea intra in functiune.
AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii