Liniile aeriene pierd 90.000 de bagaje pe zi
Data publicarii: 30-07-2009 | TurismUn studiu al Comisiei Europene, facut public de comisarul european pentru transport, Antonio Tajani, a evidentiat faptul ca liniile aeriene s-au facut vinovate in 2008 de pierderea a circa 10.000 de bagaje pe zi in Europa si 90.000 de bagaje pe zi in intreaga lume, Tajani solicitand o ameliorare a situatiei, chiar daca procentajul bagajelor pierdute a scazut cu 20 la suta fata de anul 2007, scrie Der Spiegel.
In 2008, in aeroporturile din intreaga lume au fost pierdute 33 de milioane de valize si genti, indica studiul prezentat de comisarul european pentru transport la Bruxelles. Conform lui Tajani, acest lucru nu doar ca este neplacut pentru pasageri dar cauzeaza si cheltuieli considerabile, motiv pentru care el solicita o actiune mai rapida pentru a aduce problema sub control. Astfel, in fiecare stat membru ar trebui create agentii care sa analizeze situatia si sa acorde ajutor celor afectati, in conditiile in care anul trecut s-a inregistrat un numar de 32,8 milioane de bagaje pierdute, cel putin temporar, la nivel mondial. Potrivit Federatiei Europene de Pasageri (EPF), fiecare al 64-lea pasager din UE nu si-a primit bagajul imediat dupa terminarea zborului, la nivel mondial fiecare al 3.000-lea pasager fiind in aceasta situatie.
Motivele disparitiei bagajelor sunt diverse, explica Tajani. Uneori este vorba de erori, alteori de furt iar uneori se intampla ca numarul de cod aplicat pe bagaj sa nu functioneze cum trebuie. Tajani anunta o verificare a regulilor de despagubire in cazul bagajelor pierdute. Deocamdata, pasagerii pot pretinde o despagubire de maxim 1.100 de euro atunci cand bagajul lor este pierdut.
Tajani mai doreste sa usureze luarea la bord a gentilor de catre pasageri, intentionand de aceea sa verifice daca nu se pot aduce la acelasi nivel regulile referitoare la greutatea maxima a bagajelor de mana permise la bord, diferite de la o companie aviatica la alta. El si-a mai anuntat intentia de a aboli limitarile in ce priveste bauturile, sampoanele sau alte lichide transportate in bagajul de mana. Acest lucru nu va fi insa posibil pana ce nu vor fi instalate aparate moderne de control, care sa poata diferentia intre explozibilul lichid si substante lichide nepericuloase precum pasta de dinti sau parfumul. Deocamdata, tehnica respectiva se afla in stadiu de perfectionare si nu se poate spune cand va putea intra in functiune.
AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman