GfK: Doar o treime dintre romani cumpara produse nou aparute pe piata
Data publicarii: 29-07-2009 | ActualitateDoar 29% dintre romanii peste 15 ani declara ca obisnuiesc sa incerce produse nou aparute pe piata, restul preferand sa achizitioneze marcile care le-au devenit familiare, se arata intr-un studiu realizat de institutul de cercetare GfK.
"In jur de o treime (29%) dintre romanii peste 15 ani care se implica in cumparaturile mari ale gospodariei in care locuiesc spun ca obisnuiesc sa incerce produse nou aparute pe piata. Aceasta disponibilitate se accentueaza odata cu cresterea venitului si cu scaderea varstei. Adolescentii intre 15 si 19 ani sunt cei mai predispusi sa incerce produse noi, 55% dintre ei declarand ca aleg astfel de produse in defavoarea celor pe care le cunosc deja", se arat in studiul realizat de GfK.
De aceasta atitudine a tinerilor sunt favorizate produsele lactate, mezelurile, bauturile racoritoare, produsele pentru improspatarea respiratiei si diferite tipuri de dulciuri si gustari sarate.
In comparatie cu alte tari din regiune, romanii se numara printre cei mai reticenti in a incerca ceva nou. Locuitorii din Bosnia si Herzegovina sunt cei mai apropiati ca atitudine de romani, 66% dintre acestia afirmand ca mai degraba cumpara si consuma produsele cu care sunt familiarizati decat pe cele noi. Cei mai deschisi la nou sunt austriecii, unde 57% cumparatori sunt inclinati sa incerce tot ce este nou pe piata si doar 43% se incadreaza in categoria celor mai putin receptivi.
In cele mai multe din tarile in care s-a desfasurat acest studiu GfK - Bulgaria, Cehia, Macedonia si Kazakhstan - respondentii sunt aproape egal impartiti intre cei care sunt dispusi sa incerce noutatile si cei care sunt mai conservatori si se limiteaza la marcile bine cunoscute.
Studiul a fost realizat in luna martie pe un esantion de 605 persoane din zona urbana si rurala. GfKOmnibus este realizat lunar si este reprezentativ pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste.
GfK Romania este cel mai mare institut de cercetare de piata din Romania, cu o cifra de afaceri de 9,1 milioane euro in 2008.
Grupul GfK a fost infiintat in 1934 si are in prezent 130 reprezentante, birouri si participari active in peste 90 de tari si aproximativ 10.000 de angajati. Activitatile Grupului GfK sunt impartite in trei segmente: Cercetare Ad Hoc (Custom Research), Cercetare continua pentru bunuri electronice si electrocasnice (Retail and Technology) si Media.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani