CEC Bank se lauda fals cu cea mai mica dobanda
Data publicarii: 29-07-2009 | Finante-BanciDupa ce s-a dus un razboi psihologic intre banci pentru dobanzile oferite in programul "Prima casa", CEC Bank iese cu o campanie publicitara care dezinformeaza potentialii clienti care cauta o locuinta, noteaza Evenimentul Zilei. In principiu, CEC se lauda cu cea mai mica dobanda, oferind o rata a Robor la trei luni plus 1,9 puncte procentuale, pentru creditele acordate in lei. Pe de alta parte, in piata, pe programul "Prima casa", cea mai mica dobanda o ofera Banca Transilvania, aceasta fiind doar echivalentul Robor la trei luni, adica 10,23%.
ANPC va demara un control
CEC expune in orase panouri uriase care fac publicitate la "Creditul Prima noastra casa" unde se lauda cu "cea mai mica dobanda in lei". La sesizarea EVZ, oficialii Autoritatii Nationale pentru Protectia Con sumatoril0r (ANPC) au inceput deja o ancheta pe aceasta problema. "S-a deschis deja o ancheta si, daca se va dovedi ca este adevarat, banca poate fi sanctionata cu o amenda cuprinsa intre 3.000 si 30.000 lei plus incetarea activitatii de dezinformare", ne-a declarat Paul Anghel, consilier in cadrul ANPC. Potrivit acestuia, datorita exprimarii evazive din anunturile pos tate de CEC Bank se poate intelege ca intr-adevar banca are cea mai mica dobanda.
Mentiunea ar fi ca, de fapt, "cea mai mica dobanda in lei" se refera la comparatiile facute intre produsele bancii CEC, nu la cele ale CEC si restul bancilor din programul "Prima casa". "In general, bancile au un sistem juridic mult mai bun decat al restului institutiilor si mai bine pus la punct, de aceea pot contesta sanctiunile noastre in instanta", a mai spus reprezentantul ANPC.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului