Soferii prefera actele asiguratorilor in locul spagii politistilor
Data publicarii: 28-07-2009 | ActualitatePolitistii de la tamponari usoare risca sa ramana fara munca. De frica amenzilor usturatoare sau a punctelor de penalizare, sau, mai rau, de teama sa nu ramana fara carnet auto, soferii implicati in accidente soldate doar cu pagube materiale au preferat, dupa 1 iulie, sa foloseasca formularul de constat amiabil, in loc sa apeleze la Politie. "In prima saptamana inainte de introducerea constatului amiabil, la birourile de tamponari usoare erau circa 1.300 de procese-verbale. Ulterior, in prima saptamana dupa introducerea formularului, numarul de dosare a scazut la jumatate. Cu toate acestea, nu se poate trage deocamdata o concluzie. Este sezon estival, lumea e in concedii, iar accidentele se produc mai mult pe timp de ploaie. Abia dupa 6 luni -1 an se poate vorbi de un trend", a declarat pentru Gandul Christian Ciocan, purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei.
"Politistul ideal"
Companiile de asigurari au preluat de la Politie rolul stabilirii vinovatului in accidentele auto usoare, pe baza formularului pe care il completeaza cei implicati in accident.
"Exista un algoritm foarte clar de stabilire a vinovatiei, in functie de modul in care se completeaza formularul de constat amiabil. Acesta este realizat de asa natura incat, din simpla bifare a casutelor, reiese clar cine este vinovatul. Prin introducerea constatului nu se mai poate face cu ochiul nici unui politist. Asiguratorii devin politistul ideal", ne-a declarat reprezentantul unei companii de asigurari din top 10. Sunt insa si cazuri rare in care culpa este comuna, iar fiecare dintre cele doua societati de asigurari plateste jumatate din reparatii. In plus, pana pe 15 august, cele 14 societati de asigurari care vand polite RCA vor introduce un soft care va indica cu o "obiectivitate de 100%" care este vinovatul in cazul instrumentarii dosarelor de daune deschise in baza constatului amiabil. "Este intocmai ca la un examen grila, unde in functie de casutele bifate se stabileste cu exactitate rezultatul. Astfel soferul vinovat poate fi indicat imediat", ne-a mai explicat aceeasi sursa. Insa, cu toate ca vinovatul de accident este stabilit "instant", companiile de asigurari prefera sa nu dea raspunsul imediat soferilor implicati in accident. "De ce sa se certe la noi, la firma? Preferam sa le dam raspunsul in maximum 24 de ore, asa scapam de eventualul scandal ce se poate isca intre soferi", mai adauga sursa citata.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii