Publicitatea on-line estimata la 6 luni la 10-12 milioane de euro

Data publicarii: 28-07-2009 | Media

Masurabilitate, interac­ti­vitate si targetare, sunt cu­vin­tele cu care s-a autode­finit mediul on-line. Datele sociodemografice realizate de Biroul Roman de Audit Tiraje nu au facut decat sa bolduiasca cuvan­tul targetare, considera specialistii din on-line. Sorin Cristea, Sales Ma­nager INTACT Interactive, precizeaza ca in momentul de fata campaniile marilor spenderi pe piata de publi­citate on-line din Romania se fac in proportie de 90% pe baza datelor furnizate  SATI. Dupa sase luni, piata publicitatii on-line este estimata la aproximativ 10 milioane de euro, in usoara regresie fata de aceeasi perioada a anului trecut.

La un an de la aparitia primelor date sociodemografice ale Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI), realizat de Biroul Roman de Audit Tiraje, regiile on-line spun ca acestea au adus un plus de clienti si au dus la o crestere a increderii si a credibilitatii in mediul on-line din partea adver­ti­se­rilor.

Maria Cocris, Sales Manager INTACT Interactive spune ca agentiile au inceput sa foloseasca Sesame (softul de planning utilizat de industria me­dia).

"Ne asteptam ca gradul de utilizare a datelor sociodemografice in planificarea media on-line sa creasca din ce in ce mai mult. Importanta ci­frelor in procesul de planificare corecta a campaniilor este deja demons­trata pe celelalte medii si internetul nu face nota discordanta", mai spune Maria Cocris.

De asemenea, Sorin Cristea, Sales Manager INTACT Interactive precizeaza ca, in momen­tul de fata, campaniile marilor spen­deri pe piata de publicitate on-line din Romania se fac in proportie de 90% pe baza datelor furnizate  SATI. La randul sau, Clement Nicolaescu, Marke­ting&PR Director ARBOinteractive, spune ca mediul on-line s-a laudat intotdeauna cu trei lucruri: masura­bilitate, interactivitate si targetare. "Datele sociodemografice realizate de BRAT nu au facut altceva decat sa scrie cu bold "targetare". Utilitatea acestor date este mai mult decat evidenta, mesajul advertiserilor putand fi targetat mult mai exact pe sex, varsta, venit si chiar intentie de cumparare", declara Clement Nicolaescu.

Profilul cel mai cautat: 24-45 de ani, venituri medii si mari, urban

Numarul clientilor a crescut, fiind indepartata practic si ultima obiectie in privinta mediului on-line si anume lipsa datelor demografice la nivel de industrie, puncteaza Sorin Cristea. Acesta este completat de Maria Cocris care spune ca din ce in ce mai multe categorii de advertiseri incep sa inteleaga avantajele internetului in fata altor medii clasice. Sorin Cristea, Sales Manager Intact Interactive, precizeaza ca advertiserii cauta cel mai des in mediul on-line si nu numai targetul comercial, sintetizat in tineri cu varste cuprinse intre 24-45 de ani cu venituri medii si mari din mediul urban.

"Pornind de la acest profil, targetul poate fi rafinat in functie de afinitatea utilizatorului cu produsul marketat", spune Sorin Cristea. Pe de alta parte, Clement Nicolaescu punc­teaza ca profilul cautat de advertiseri este simplu: 18-80 de ani, venit cat mai mare si disponibilitate infinita de a cumpara. "Nu exista un profil cautat, exista tipologii de profile si fiecare advertiser, in functie de ce anume vinde, cauta o anumita categorie de useri. Din acest motiv, aceste date folosite adecvat sunt neaparat necesa­re pentru cei care doresc ca mesajul lor sa ajunga doar la cei vizati", explica reprezentantul ARBOinteractive.

Integral in Financiarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: