20 de lucruri pe care nu le stiai despre Porsche
Data publicarii: 24-07-2009 | Auto1. Ferdinand Porsche a creat un model electric pe care l-a prezentat la Targul International de la Paris in anul 1900. Motoarele modelului electric Lohner-Porsche erau amplasate in interiorul aripilor si l-au adus pe tanarul Ferdinand Porsche in atentia lumii. In acelasi an, Porsche a creat un automobil de curse care avea tractiune integrala si a dezvoltat si un hibrid benzina-electric, ambele modele fiind premiere mondiale.
2. Ferdinand Porsche a fost directorul tehnic al Daimler-Motoren-Gesellschaft, unde a dezvoltat legendarul model sport Mercedes Compressor. In anul 1924, acest model a castiga cursa de la Targa Florio, iar modelele Mercedes-Benz S-Type echipate cu acest motor au dominat motorsportul incepand cu anul 1927.
3. In 15 decembrie 1945, Ferdinand Porsche a fost arestat si inchis pentru crime de razboi. In cele 20 de luni in care tatal sau era la inchisoare, Ferry Porsche s-a gandit sa isi construiasca singur o masina, deoarece nu exista nici un model pe piata care sa il atraga. Asa a fost creat modelul Porsche 356, bazat pe Volkswagen Beetle. Primele unitati 356 au fost construite la un gater din Gmund, Austria.
4. Porsche a dezvoltat solutii tehnice pentru numerosi constructori cum ar fi Wanderer, Zundapp, NSU si Auto Union (viitorul Audi).
Porsche History
5. Porsche 356 este primul automobil din lume care are cilindri din aluminiu placati cu crom si este totodata primul model echipat cu o transmisie sincronizata.
6. In ciuda crizei mondiale a petrolului din 1974, Porsche a dezvaluit primul model de productie din lume echipat cu un motor turbo si regulator de presiune la Salonul Auto de la Paris. Acesta era 911 Turbo.
7. Porsche este primul constructor care a introdus caroseriile galvanizate pe ambele parti. Acest lucru se intampla in anul 1975, iar primul model care a beneficiat de acest lucru este 924.
8. Porsche este primul constructor european de automobile care si-a echipat toate modelele de productie cu un airbag pentru sofer si pasager in standard.
9. Dr Wendelin Wiedeking a salvat compania Porsche de la faliment in 1992 si a urcat producatorul german pana la cel mai ridicat nivel din istorie. Din pacate pentru acesta, tentativa sa nereusita de preluare a companiei Volkswagen a dus marca Porsche in datorii. Wiedeking a fost demis in 23 iulie '09 din functia de presedinte al marcii Porsche.
10. In 1993 Porsche detinea modelul de productie cu cele mai scazute emisii din lume. Acesta era Porsche 911 Turbo, care beneficia de un sistem de control al emisiilor prin intermediul portului OBD II de la unitatea ECU.
11. Porsche este primul constructor de automobile care a introdus franele din compozite ceramice in productie.
12. Sigla Porsche este bazata pe o combinatie dintre blazonul orasului Stuttgart si blazonul fostei republici de la Weimar, care avea drept capitala orasul Stuttgart. Tot in Stuttgart este localizat si Mercedes-Benz, dar si sediul Robert Bosch AG.
13. Initial, Porsche 911 era denumit 901, dar constructorul german a fost nevoit sa schimbe acest nume in 911 deoarece Peugeot inregistrase dreptul de a denumi automobilele sale in mod numeric, cu un 0 la mijloc.
14. Ulrich Bez, actualul presedinte al Aston Martin, a fost director tehnic la Porsche si a creat modelul Porsche Panamericana.
15. Porsche a creat si o versiune low-cost a lui 911, echipata cu un motor de 1.6 litri si patru cilindri. Versiunea low-cost a lui 911 se numea 912, si se vindea de doua ori mai bine decat 911 in anul 1966. Cu toate acestea, Porsche a preferat sa pastreze in productie modelul 911.
16. Modelul 911 din 1970 a fost echipat cu un sistem care avertiza soferul daca uita cheia in contact, intr-o metoda similara cu cea folosita de automobilele de astazi. Pe langa asta, acest model aducea diferentialele cu alunecare limitata in gama Porsche.
17. Incepand cu anul 1974, toate modelele Porsche erau echipate cu injectie electronica. Zece ani mai tarziu, Porsche a introdus sistemul de injectie Bosch Motronic in gama 911. Ceilalti constructori europeni au adoptat acest sistem abia dupa cativa ani si nu l-au implementat in intreaga lor gama decat atunci cand au fost obligati de normele mai stricte de emisii.
18. In 1984, un Porsche 911 echipat cu tractiune integrala a castigat Raliul Paris-Dakar. Porsche a creat modelul 959 bazat pe acesta, cu care a intrat si in WRC, la grupa B. Modelul Porsche 959 care a concurat la raliuri avea un sistem de tractiune integrala controlat electronic si avea setari pentru asfalt uscat, asfalt umed si gheata. Pe langa asta, modelul beneficia si de un sistem de franare cu ABS. Pentru a putea omologa acest model la raliuri, Porsche a construit si a vandut 200 unitati.
19. Desi se considera ca primul model diesel Porsche a fost produs anul trecut, fiind vorba de Cayenne, acest lucru este fals. Primul model diesel al marcii a fost un tractor, produs in 1950. De altfel, Porsche a produs tractoare pana in 1963.
20. Porsche a fost la un pas de a crea un monovolum bazat pe Volkswagen Sharan. Modelul ar fi trebuit sa se numeasca Varrera, iar aceasta denumire este in continuare inregistrata de Porsche AG.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman