Marile magazine din Bucuresti incep lupta cu criza. Prin mall-uri bate vantul
Data publicarii: 16-07-2009 | ActualitateCriza a ajuns si in marile magazine din Bucuresti. Prin mall-uri bate vantul, iar rafturile hipermarket-urilor sunt mai goale ca niciodata. Numarul cumparatorilor scade de la o luna la alta, la fel si vanzarile.
La ora 11, holurile dintr-un mall din Capitala erau goale, ca si magazinele. Cu toate reducerile si promotiile, clientii se tin deoparte. In magazine cate o vanzatoare isi face de lucru printre produse. Vremurile in care nu putea face fata cumparatorilor au cam trecut.
"La inceputul saptamanii e asa. Iti faci mai bine cumparaturile in liniste. Abia in weekend isi fac aparitia clientii. Atunci e full. Se inchide magazinul la ora 10, dar noi plecam la 11", spune o vanzatoare.
Acelasi mall, ora 17:00, a doua zi. Holurile sunt ceva mai animate, magazinele insa, tot goale. Cate o domnisoara mai intra din cand in cand, probeaza o bluza si pleaca. Nu doar magazinele de haine si incaltaminte duc dorul clientilor. Pana de curand rafturile hipermarket-urilor erau ticsite. Acum, in conditiile in care se anunta vremuri grele, produsele de pe rafturi s-au imputinat.
Pentru a nu avea pierderi prea mari, patronii nu mai cumpara multa marfa. In loc de 30 de sticle de sampon de exemplu, cumpara zece. Pe altii disperarea ii duce la marginea legii. Scot la promotie produse aproape de expirare sau chiar expirate. Patiti, multi se uita mult mai atent inainte sa cumpere.
Statisticile arata ca vanzarile la produsele nealimentare au scazut in luna mai, fata de aprilie cu 12 procente. Iar fata de aceeasi luna a anului trecut cu 14 la suta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani